tisdag 26 mars 2013

Ett brev i brevinkastet!

Jag går nästan varje vecka till mitt lokala lilla postkontor. Jag minns inte om jag har berättat om det innan, men om jag har det så behöver ni inte läsa nästföljande fem rader.

Mitt postkontor är ett litet rum i ett litet hus inte långt från där jag bor. Det drivs av ett äldre par som definitivt har passerat pensionsåldern. Dom säljer lite kuvert av olika slag, gratulationskort med skiftande budskap, handväskor, schalar och smycken. Och så kan man posta brev där oxå :-) Dom är otroligt vänliga och trevliga och ler åt mig när jag kommer med mina brev som ska gå till Sweden.

Idag hade jag mycket att skicka iväg.
Tre helt vanliga A5 brev.
Två A4 brev, varav det ena innehöll 8 A4 sidor så det var ganska tungt.
Ett brev/paket till vinnaren av min senaste tävling.
Ett födelsedags brev till min allra bästaste systerdotter.

När jag gick därifrån tänkte jag att det hade vatt kul att få ett brev i brevinkastet som inte bara är till Corpus utan till Marie Carlsson.

Och nu är det ju så här förutsägbart om vad som ska hända. Sånt som jag inte gillar i filmer eller böcker, sånt som bara irirterar mig.

MEN:

Det kan inte hjälpas, jag tar förutsägbarhetsrisken och säger:
"Jag har fått ett brev i brevinkastet"



Framsida!


Baksida!

Det här fina häftet kom idag med posten.
Det är kusin Eva som gjort ett syggt och roligt kollage med 16 sidor bilder och text från när hon och moster Ebba var och hälsade på i februari.

Tack så jättemycket goa Eva för det.

Som ett extra "brev på posten" slår det mig när jag läser i det att jag MÅSTE köpa en ny kamera. Det är helt kass att kortgrafera med mobilen.
Men jag ska ju köpa möbler och husgeråd och annat smått och gott till min förhoppningsvis nya lägenhet nästa månad.

Ja, ja det löser sig nog med det.
Jag har levt med den tron i hela mitt liv så här långt, så det håller förhoppningsvis ett tag till.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie
Ser fram emot paketet - vill ju gärna skicka ett brev till dig i retur - vad har du för postadress? Glad Påsk
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

Skriv ner/skicka din adress så man vet var man ska skicka lite post. Har nog ett gammalt reklamblad från Netto eller något.. ;) Kram, Therese S

Anonym sa...

Ja du måste köpa en ny kamera.... Det var kul att göra collage-boken fast det tog några timmar. Praktiskt dock att göra den digitalt: Jag lärde mig skrivprogrammet i Macen och kunde skriva ut flera häften både åt dig, mor och skicka ett till Anders gamla moster som var i Skottland någon gång på 70-talet. Ha det bra i påsk. Du får väl grava lax själv eller åka till IKEA och köpa sill... Kram från kusin Eva