torsdag 14 mars 2013

Foajé, guidad tur, paket och bio!

Det finns inga gränser för uppfinningsrikedomen i detta underbara land :-)

I tisdags höll jag min första klass någonsin i en hotell foajé. Alla konferens rum var upptagna och tennisbanan var bokad. Så vad gör man då? Ställa in är inte till att tänka på utan man tar helt enkelt och kör klassen på den enda ytan i hela byggnaden som är stor nog för en cirkel klass.
Hotell foajén!
Sådant ger verkligen perspektiv på mina egna tankar om hur en bra gruppträningssal ska se ut :-)

Igår gick jag en guidad tur från Falkirk Weel, där man berättade och visade hur kanalen fungerat som transportlänk mellan kusterna tvärs genom landet. Vi fick se och gå där kanalerna Forth & Clyde och Union Canal en gång förenats med 11 st slussar men som sedan fyllts igen när det inte längre var lönsamt att frakta gods på kanalen. Vi fick också berättats för oss hur man beslutade att åter förena kanalerna och då byggde det fantastiska Falkirk Weel.
Det var super intressant, vi var bara tre plus guiden så det gick att ställa frågor hela tiden.


Den tappra lilla skaran.


Idag har jag fått ett paket på posten från Anna-Lena och Micke. I paketet låg två stycken tröjor med tryck på. Jag går ju omkring med min blåa hood där det står "chef" på ryggen. Chef på engelska betyder ju kock eller köksmästare.
Jag kan visserligen laga mat men.......


Så jag beslutade att jag behövde en ny tröja.




Det fick bli ett biobesök idag oxå.
Song for Marion.
Ett tårdrypardrama på högsta nivå.
Många tårar, en del skratt och helt klart sevärd.

Sen avslutades dagen med ett par timmar hos Sofia.
I morgon ska jag till tandläkaren och hoppas på att dom ska "godkänna" mina tänder så att jag kan få registrera mig hos dom.





Inga kommentarer: