torsdag 16 juni 2011

Dessa telefonförsäljare!

Ett av dagens alla telefonsamtal lät så här:
- Välkommen till Corpus, det är Marie.
- Tjenare Marie, hur är läget?
- Jo tack, svarar jag lite avvaktande.
- Rullar allting på?
- Vem pratar jag med?
- Jaha, ja jag ringer från Skånedelen.se och vill bara kolla att dina uppgifter hos oss stämmer.
- Jag har inga uppgifter hos er!
- Jodå, det står här på min skärm. Är det på Järnvägsgatan 31 som ni håller...?
Nu gör jag det som jag själv avskyr när folk gör. Jag avbryter honom mitt i meningen.
- Vem pratar jag med?
- Det spelar väl ingen större roll vad jag heter det är ingen intresserad av i alla fall. Men om du nu tvunget vill veta så heter jag Kristian och ringer från Skånedelen.se och vill bara kolla att dina uppgifter hos oss stämmer.
- Jaha Kristian, då tycker jag att du ska be att få gå en kurs där du får lära dig hur man gör och uppför sig när man jobbar som telefonförsäljare.
- Jag vet hur man gör, jag ringer till människor hela dagarna.
- Stackars dig och framför allt stackars dom. När du har gått en utbildning i "presentation vid telefonsamtal" kan du ringa mig igen.
Pang på med luren.
Medlem M står i receptionen och hör min del av samtalet tycker. "Men så kan man väl inte göra, bara lägga på luren sådär"
Jodå, faktum är att jag nyss gjorde det och det gick alldeles utmärkt.

Bilden nedan har inget med samtalet att göra. Bara ett exempel på en tidig variant av handsfree.

3 kommentarer:

Björne the Bergsget sa...

Haha, hade medlem "bergsget" stått där och hört så hade han applåderat :)

Anonym sa...

Är bara ett problem med att bli arg och slänga på luren idag... Förr kunde man bli förbannad och säga -du kan dra åt helv**e och PANG drämma på luren.. Idag: -du kan dra åt helv**e piip.... Finns ju ingen lur att drämma på längre..
God 4 U / medlem klemme eller T eller nått

Anonym sa...

Så rätt, så rätt! Bara på dom, kan dom inte presentera sig, så ska dom inte sälja heller.
Det hör väl till normal uppfostran att säga vem man är, tycker i alla fall jag,
Jag som tycker detta är en kusin (Bertil) i stan (Hbg).