lördag 11 juni 2011

Pingst...jaha!!!!

Glad Pingst säger medlem J efter träningen i dag. Jovisst, Glad Pingst själv men vi ses väl innan det är Pingst?
Det är ju pingsafton i dag Marie, säger medlem J. Ojdå, det har jag missat helt, jag som bara sa trevlig helg till mina deltagare efter passet.

Fast nånstans borde jag kommit på det, för pingst är ju hänryckningens tid. Och just hänryckning var nog en av alla känslor som for genom mig under passet. Eller vad betyder egentligen hänryckning????

Enligt Nationalencyklopedin betyder det extas eller trans. Jo då va det nog hänrykning jag kände :-)

Om det är just hänryckning jag känner inför eftermiddagen uppgifter ska jag låta va osagt, men jag ska i alla fall göra en gluten och laktosfri smörgåstårta till ängel F:s kalas i morgon. Maries smörgåstårta....mmmm behöver jag säga mer? Dom flesta gillar den, utom jag för jag gillar inte smörgåstårta.

Så Glad Hänryckning på er.

1 kommentar:

Nenny sa...

Glad kristen högtid på dig =)