lördag 18 juni 2011

Jag är sjuk!

Eller, ja inte sjuk kanske men jag har fått en tillfällig (hoppas jag)  släng av sinnesförvirring.

Jag har trädgårdsarbetat!?!

T har klippt häcken och jag har räfsat upp resterna. Jag t.o.m. drog lite ogräs i häcken när jag ändå böjde mig ner. T säger att det är roligare att hjälpas åt, det stämmer på många saker. Men DOCK INTE när det gäller trädgårdsarbete och Marie. Alla andra får gärna hjälpas åt, men dra helst inte in mig i det.

Efter lunchen pratar vi om vad vi ska göra i eftermiddag. Jag tycker att jag gjort alldeles tillräckligt. Vill bara sätta mig i fåtöljen och läsa min bok eller vid datorn och skriva.
- Det ska bli regn i morgon, säger T. Vi kanske ska greja lite till medan det är uppehåll.
- Hmm, säger jag, med greja menar du att jag ska trädgårdsarbeta mer i dag.
- Ja, jag tänkte att du kanske kunde klippa gräset så gör jag vid trottoaren ut till vägen. Eller tvärtom.
- Jag vill inte göra nåt av det, finns det inga andra altenativ, säger jag tjurigt.
- Jo säger T, du kan ju alltid städa.
Vad är det för val att komma med. Pest eller kolera. Jaja, jag väljer att klippa gräset det är nog det minst tråkiga av alternativen. Jag hade hoppats lite på att nåt knä eller kanske ryggen skulle stötta mig och tala om att trädgårdsarbete det ska du inte hålla på med Marie. Men nädå, ingen stöttning där inte.

Är det det som man menar när man säger att "kroppen svarade inte alls idag" ???

Nåja, jag överlevde trädgårdsarbetet. Men hämden är ljuv. Ikväll ska T få storstryk i Gin & Rummy.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha...jag undrar var jag har fått min lathet ifrån :) //Sofia