onsdag 1 juni 2011

Thanks for the scottish gentleman!

Resan gick bra t.o.m. tåget va i tid. Väl framme på Edinburgh flygplats sätter jag mig för att vänta på ängel S, då upptäcker jag att min rosa resväska gått sönder. Jag får tag i en kille i någon sorts uniform, frågar honom om det finns nånstans där man kan reklamera att väskan gått sönder under flygturen.

Han börjar peka och berätta vart jag ska gå för att komma till klagomuren. Antagligen ser jag ut som en fågelholk i ansiktet för han säger. - Follow me madame, I will show you. Förmodligen tror han att jag inte är så bra på engelska, för han sköter snacket med personalen bakom muren och berättar om ALLT som gått sönder på väskan. Dragkedjan, låset, ett handtag och stödet som den står på. Fast egentligen är det bara dragkedjan och låset. Det andra va redan trasigt. Han sa t.o.m. att väskan va värd 150 pund (ca 1500:-) fast att den kanske kostade 400:- för 5-år sedan.

Jag tackar honom för all hjälp, då ler han ett bländande leende och säger. - Oh, madame the pleasure was mine. Have a nice day and journey. See you.

Ja, säkert att jag ser honom igen. Men en sak är jag helt säker på. Hans mamma måste va stolt över honom, han va inte dag över 25 år.

So once again: Thanks for the scottish gentlemen.

" Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte göra det och se dum ut"

1 kommentar:

t_klemedsson sa...

Hmmm jag lever mer efter parollen bättre tiga och låta folk tro man är Lite dum än öppna käften och röja alla tvivel!!!!