måndag 20 juni 2011

Det svider!

Jag förlorade i Gin & Rummy i lördags, storstryk dessutom. Det svider att erkänna men jag lovade T att jag skulle göra det om jag förlorade. Han tyckte att jag beskrivit honom som en slavdrivare, men det är ju inte så. En mer tolerant man får man leta efter.
Jag fick en ny rosa resväska igår oxå, en hardcase denna gången. Fick faktiskt 675 kr i ersättning av flygbolaget för att dom krossade den andra. Ganska bra betalt för en väska som var nog 4-år gammal och kostat hälften :-). Sen bidrog T med resten så nu har jag en ny fin nästa gång jag ska åka till Skottland.

Idag har jag funderat på olika ord och vad dom betyder och vad man menar när man säger dom.
Jag säger ibland på mina pass att " om man känner sig modig så lägger man på lite mer motstånd " Det är kanske inte så bra att säga så kom jag på. Motsattsen till modig är ju feg och då skulle man kunna tolka det så att om man inte lägger på motstånd så är man feg. Men det är ju inte så jag menar. jag vill ju bara trigga att deltagarna ska utmana sig lite. Hmmm det är faktiskt svårt med det där. Får nog utveckla min vokabulär lite.

Helt osökt kom jag då och tänka på den fantastiska sketchen med Hasse Alfredsson & Gösta Ekman. Om Tödde och Mödde ( Henry Kissinger & Anwar Sadat ) där dom bråkar om vem som är modig och vem som är omodig och vem som vågar att äta den där rälia grådan.  Vilken tur att jag har den på DVD, för den måste kollas på ikväll.

För er som inte har den på DVD kan se den på den här länken. Mycket nöje.

http://www.youtube.com/watch?v=SSSvG6so_qQ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh tänk så mycket pengar du kan få av flygbolaget för den nya väskan.... Kan kanske bli en luckrativ business ;)
Och det där med modig... Skippa det och bara skrik lägg på suckers whippishhh!!! Det är väl så du tänker ändå gissar jag ;0)
/Tess

bernadette sa...

Har du köpt en rosa resväska? Du verkar inte vara den rosa typen/ medlem B