lördag 25 juni 2011

Världsrekord!

Nja, kanske inte riktigt världsrekord men snudd på i alla fall. Min mobil ringde kvart i nio i förmiddags och väckte mig. Hur tusan gick det till? Jag sover väääldigt sällan så länge. Antagligen berodde det på att jag satt uppe igårkväll ganska sent och skrev, sen var jag i Bjärröd och hämta ängel F mitt i natten. Dessutom körde jag fel, det är inte jättekul att köra fel mitt i natten, mitt i skogen, på en pyttesmal skogsväg och det är becksvart omkring en. Det går inte att vända nånstans, så det är bara att lugnt köra vidare tills man kommer till en korsning nånstans där man inte har den minsta susning om var man är. Och då upptäcker man att den där fantastiska livlinan (mobilen) inte har nån täckning.
Nåja, jag hittade ängel F till slut och kom ju helskinnad hem.
Jo just det, mobilen ringde och väckte mig. Det var min käre far I, han ville ha lite massage för sin ömma rygg. Såklart, det fixar jag, jag ska bara ha lite frukost först. Och medan jag borstar tänderna kommer det här upp i skallen.

En vingabröden man ifrån Kvidinge
kom på morronen inte ur sin sängbinge.
Han vred och vände
men inget hände.
Han kände sig stel som en träpinge.

Inga kommentarer: