söndag 26 juni 2011

Så jäkla kul!

Wow,säger jag bara. Vilken känsla att känna att varje tramptag gör något med cykeln och med farten.

Ängel F bjöd med mig på en åktur.
- Låna en cykel och häng med mig på en runda,
- Okey, säger jag. Efter några telefonsamtal hittar jag en cykel som jag får låna och en hjälm såklart. Alltså jag har aldrig cyklat på en cykel med fler än tre växlar och aldrig på en utan fotbroms. Men det är väl bara att ta det lite lugnt i början, tänker jag så ska det nog gå bra. Och visst var det lite darrigt i början, men det gick oväntat fort att vänja sig. En liten nätt runda på 2,5 mil blev det. Sista kilometrarna hem börja jag känna mig lite kaxig och tänkte att nu ska jag prova dra på lite. Och jäklar vad det gick, Ängel F fick kämpa för att hänga på. Yiihaa, så häftigt. Tack ängel F för att jag fick följa med och tack för att du lät mig tro att jag cyklade ifrån dig på slutet :-).

Tack oxå till medlemar B & P för att ni fixade så att jag fick låna en cykel av granne U. Hjälmen va lite stor, men då behöver jag inte känna mig som en tjockskalle. Inte i den bemärkelsen i alla fall.

Så här snygga var vi, när vägarna runt Stidsvig och Klippan blev osäkra.




Inga kommentarer: