fredag 17 juni 2011

Dom ger sig inte!

Det blev en fortsättning på det fantastiska telefonsamtalet igår, det trodde jag inte.
- Välkommen till Corpus, det är Frida.
- Tjenare, mycket att göra på jobbet idag?
- Ja faktiskt, säger Frida och tittar på de tre personerna som står i receptionen och väntar på henne.
- Jag vill bara kolla så era uppgifter hos oss stämmer. Är det Järnvä........
- Vem pratar jag med?
- Ja jag ringer för att kolla så att era uppgifter stämmer hos oss. Är det Järn......
- Jag är upptagen och har inte tid att prata med dig nu.
- Kan jag ringa igen senare?
- Bara om du måste!
Klick.

Tjugo minuter senare.
- Välkommen till Corpus, det är Marie.
- Har du tid att prata nu? Jag ville bara kolla så att era uppgifter hos oss stämmer.
Eftersom Frida berättat att han ringt och jag kände igen rösten, visste jag ju vem det va som ringde. Det här kan bli kul, tänkte jag.
- Jag sa ju igår att jag inte är intresserad, vi har inget hos er.
- Jag vill bara kolla så era uppgifter hos oss stämmer. Är det Järnv.....
- Har du gått nån utbildning?
- Ehh, va?
- Ja jag undrar ju om du har gått nån utbildning i natt eftersom du redan hör av dig igen. I så fall har du inte lärt dig nåt, du har fortfarande inte presenterat dig.
- Jamen, jag vill bara...
- Stopp, det är lika bra att vi avslutar nu för du har inget att sälja som jag vill ha.
Då kommer den där enormt intelligenta frågan.
- Vill du inte synas på Google?
- Va!! Menar du att det är du som bestämmer om jag ska synas på google?
- Ja, genom att va med i din lokala telefonkatalog så syns du där.
- Okey, så om jag inte betalar till dig så kommer jag att försvinna helt från google.
- Nja, inte riktigt. Men jag ser till så att du hamnar längst upp på sidan.
- Du snackar så mycket skit så att du faktiskt tror på det själv. Jag är INTE intresserad.
- Så du vill alltså inte synas på google?
- Vi tar och avslutar det här nu, så du har möjlighet att ringa till nån annan och försöka lura dom istället.
-Jag luras inte, jag vill ju bara kolla så dina......
- Tack det är bra nu. Ha en riktigt bra fredag. Hejdå.
Klick.
Alltså, jag tycker faktiskt lite synd om den här killen. Finns det verkligen inget annat jobb att få än att sitta och terrorisera folk via telefonen. Och uppenbarligen har han inte fått någon som helst utbildning innan han kastas ut i verkligheten.

Över till nåt helt annat. Idag och i morgon ska det cyklas Vätternrundan. Vilka kämpar. Jag har en liten hejar limerik till dom. Instruktör I och instruktör R ska inte delta i Vätternrundan men väl köra en triathlon i det området. Så dom får också ta åt sig av hejarropen.
Denna limeriken har jag dock inte skrivit själv utan den kommer från en av mina stora förebilder. Hasse Alfredsson.
Det bodde en flicka i Gränna
som stjärten så kunde spänna
Att hon i detta hål
kunde strypa en ål
Och till och med vässa en penna

Ja dom passerar ju Gränna om nu det behövs nån extra förklaring. 

Heja heja. Kämpa på.

1 kommentar:

Nenny sa...

Haha. Vilket säljknep. "Vill du inte synas på Google"
Underhållande. ;)