lördag 22 september 2012

Dagen D som ska bli en B dag!

B som i Bra, Beautiful, Bäst, Brilliant, Best, Beundransvärd, Blixtrande, Ballonger, Blommande, Beloving, BRÖLLOP.

Idag ska ängel S och skotte D gifta sig, det ska bli så spännande. Alla förväntningar som finns. Både från brudparet och från deras gäster.
Skottarna som funderar på:
Hur är dom där svenskarna egentligen? Har dom verkligen isbjörnar som vandrar fritt på gatorna? Är alla tjejer blonda? Kan man prata med dom? Äter dom bara köttbullar? Lyssnar dom bara på ABBA? Kör alla svenskar Volvo?
Jag snor en liten andektot från Frida som hände i gymmet där hon jobbar.
En kille kommer fram till en av personalen och undrar.
- När jobbar den där nya svenska tjejen, jag har inte sett henne än.
- Tja, hon jobbar dom flesta dagar, så du borde ha sett henne.
- Jag har bara sett den där nya skottska med det långa håret.
- Haha, ja det är Frida den nya tjejen.
- Va, men hon är ju inte blond.
Ja vad säger man.

Sen alla svenska funderingar:
Vad har skottarna under kilten? Kan alla spela säckpipa? Kultur = Wiskey? Finns den fina natur alla pratar om? Är alla rödhåriga? Äter dom bara haggis? Går dom att förstå och prata med? Celtic och Rangers, finns det fler fotbollslag?
Jag skulle kunna ge er några svar, men jag hoppas att ni alla en dag besöker det här landet för att upptäcka själv om just era funderingar stämmer.

Ja som sagt om några timmar är det dags och dagen ser ut att bli fin.

Solen skiner 5 grader varmt och blå himmel.
Snälla låt det bli så här idag för S & D skull.

2 kommentarer:

allram/ Jenni sa...

Kul att du ska bli svärmor:-) Hoppas ni får bättre väder än i skåne för här öser regnet ner. Grått grått och åter grått.

Anonym sa...

Fördomar är underbart, mina om skottar är att alla är som groundskeeper Willy i the Simpsons :-D Hoppas att jag har rätt för han är grymt rolig! ;-) kramar/Mia