söndag 16 september 2012

Mitt sovrum!

Då var sovrummet färdigt, möjligtvis nån liten detalj till, men jag är själv nöjd.








Den här sista bilden ingår egentligen inte i sovrumsutrustningen, men jag var och köpte mig en bok idag. Med den påföljden att jag frångick alla mina principer om böcker.
Böcker ska vara inbundna, spännande, intressanta, oförutsägbara, roliga, lärorika, underhållande, fängslande, uppiggande, överraskande, rogivande bl.a.
Inte nödvändigtvis allt på en gång men någon/några av ingredienserna ska dom innehålla. 
Den här boken kommer antagligen inte att innehålla många av mina krav, om ens något, och till råga på allt är det en pocketbok.
Men Marie,säger säkert någon nu. Så kan du inte säga om en bok du inte läst och varför överhuvudtaget köpa den då om den är så fattig.
Då säger jag så här: Jag har läst tillräckligt många böcker av Danielle Steel för att veta att det är så och att jag köpte den är för att den kommer att vara lättläst och det är det jag är ute efter just nu :-)

Sådär ja, då var hakan utstucken igen haha, men detta är ju såklart min personliga åsikt. Jag är fullt medveten, att om Danielle Steel hade varit en kass författare hade hon inte sålt miljoners miljoners med böcker översatta till hur nånga språk som helst.
 Men hon tilltalar inte mig.

Vem vet det kanske kommer en högst personlig bedömning på boken vad det lider.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv köper jag främst pocketböcker.. Av den goda anledningen att det oftast blir billigast så.. Förut när det kommer till Björn Hellbergs böcker, de ska vara inbundna och signerade ;) vilket de flesta i min samling är, inbundna och med en trevlig hälsning. Men nja, Danielle Steel är väl inte riktigt min cup of tea heller men enjoy!! Kram po di /Tess

Anonym sa...

Hej Marie!
Tror jag rätt så trivs du som fisken i vattnet?
Kolla, vad fint du har fått det i ditt rum! Snyggt å fint :) fin kudde du har lagt på din säng ;) hoppas ordet "harmony" stämmer med dig själv nu när du har kommit till ro å allt! Önskar all lycka till er å till Sofia med David nu när det närmar sig med bröllop!
Många kramar Sofie :)
Ge Frida en kram från mig å hälsa henne så gott!

Anonym sa...

Superfint! Härliga lugna färger.I like :)/ Gith