torsdag 27 september 2012

Några sköna dagar i Sverige

Ja då var dessa dagarna till ända. Fast jag tycker att jag hunnit med rätt mycket. Flera promenader, några långa och några inte så långa. Några våta och några inte så våta. Någon med sällskap och några med inte sällskap. Ett besök hos min fantastiska fotplågare M. Ett besök hos min Tai massör. En blöt härlig runda och lunch i Skäralid med M. 

Har jag någon gång nämnt den röda slingan i Skäralid? Nej, jag tror inte det!
Nästa gång ni är i Skäralid MÅSTE ni gå den röda slingan. Upp för trappan och gå till höger, följ sedan de röda prickarna. Helt klart en av det bästa runderna där.

Lite höst börjar det faktiskt bli. Några bruna, några gula och många gröna löv.


Jag och M var inte helt överens om var stigen faktiskt gick.
Måste tyvärr erkänna att M hade rätt denna gången. Jag gillar M jättemycket, MEN, hon har en irriterande egenskap. Hon ser alla svampar.
Alltså där går vi på stigen och pratar och kollar rakt fram eller på varandra, när hon plötsligt utan förvarning tar några steg rakt åt sidan.
- Vad gör du, undrar ju jag såklart.
- Men Marie, säger hon, ser du inte svampen/svamparna.
Jag kollar och glor men inte ser jag nån svamp. Inte förrän hon pekar rakt på den kan jag se den.
- Va fasen, det ser ju bara ut som ett visset löv, svarar jag, lite besviken att inte jag kan se det hon ser.


Efter rundan var vi både våta och hungriga.
Vi fick nr 44 och fick vänta........inte alls.


Varmrökt lax, sallad och romsås har där varit på denna tallriken.
Mmmm det var gott :-) Tack för sällskapet M.



Kvällste med I har jag hunnit med. Tack för pratstunden och teet (trist att jag missade dig P). Härlig lunchstund med S. Tack för den (tack för att du kirra flaskan K). En snabbis med P på lekplatsen hann jag oxå med.  

Sen har jag ju fått lite tid med mina underbara föräldrar och dom har fått den äran att ha sin 49-åriga dotter boende hos sig. Tack mor och far för boende med helpension och för lånet av bilen. Eftersom jag hade flyttat hemifrån när jag tog körkort och inte utnyttjat min "rätt" till att köra med föräldrarnas bil när jag var arton tog jag igen det nu. Så jag har ockuperat deras bil i dagarna tre :-)


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en mycket härlig och blöt dag. Ska försöka att inte vara så irriterande ;-) /M