torsdag 13 september 2012

Hello hello, Scotland calling!

I am alive! Jodå jag lever och mår hur bra som helst. Jag befarade att när jag väl kommit på plats skulle alla baciller attackera mig på en gång. Inga än i sikte. Det blir en ganska kort uppdatering idag för jag ska strax iväg och kolla fotboll.
Söndagskvällen bestod i att skruva ihopa min säng så jag hade någonstans att sova, skruvandet fortsatte sen på måndagen med gardrob och byrå.
I måndags var jag en sväng på gymmet (där ängel F jobbar) och tränade, det känndes bra efter 10 dagars uppehåll. Jag var oxå på banken och fixade ett kontonummer och ett konto kort. Sen var jag och köpte en mobiltelefon och ett Skottskt kontantkort. Haha, jag har köpt den minsta mobil jag någonsin sett och den enklaste oxå. Bara en telefon. Ingen kamera. Inget internet. Ingen musikspelare. Inget. Ingen. Men jag kan ringa och skicka sms med den. 180:- för telefonen och 100:- för ett kontantkort som jag kan ringa för. 500 st fria sms till dom som har samma operatör och det har alla hehe.

Jag la en corpuspenna som referens så att ni ser hur liten den är :-)

Tisdag och onsdag blev det flera runder fram och tillbaka mellan lägenheten och olika affärer. Jag har ju ingen bil så jag får så snällt traska och bära. Det börjar ta sig med inredningen i sovrummet. Bilder på det kommer i morgon.
I går eftermiddag var jag på bio själv. jag såg den tecknade filmen BRAVE i 3D. Den var bra. När jag sa att jag var själv så menade jag själv, alltså det var bara jag i hela biosalongen. Coolt, det har jag aldrig vatt med om förrut.
Idag har vi äntligen fått inkopplat internet och den fasta telefonen. Skönt, fast det har varit ganska avkopplat att inte va uppkopplad. Jag har varit på gymmet i eftermiddag, det är så gött att träna själv. Ingen som känner en och inga förpliktelser att rätta andra när man ser att dom gör uppenbarliga fel. It is NOT my buissnes. Fast det är klart att jag saknar mina pass och mina deltagare. I morgon ska jag simma medan ängel F kör vattengympa.
Nä nu börjar matchen om 5 min, det blev inte så kort i alla fall hehe.

Vi ses i morgon. Over and out.

1 kommentar:

Nenny sa...

Sicken liten söt telefon!! =)
Bra att flytten gick bra.
Kram