lördag 29 september 2012

Nu har jag gjort det igen!

Alltså, jag ÄR inte irriterad på M på riktigt. Jag måste va sjukt dålig på ironi, på att säga saker med glimten i ögat, att försöka va rolig. Några av er tyckte att det var ett litet påhopp på M i förra inlägget. Det var det inte. Tänk er själv att ha en förmåga att se svampar i ett vidvinkelsperspektiv. Det är inte irriterande utan imponerande. Så var det slutpratat om det.

På flyget hit var jag med om en både läskig och häftig grej. Det var fint flygväder hela vägen från Kastrup, blå himmel med bara några enstaka moln. Jag kunde se marken hela vägen. När jag sitter där och spanar ut över havet ser jag flera sådana vita streck som man kan se på himlen ibland. Jag tänker att det är klart att man kan se dom här uppe oxå, bara att jag aldrig gjort det förrut. Då slår det mig, finns här streck så finns här flygplan. Lite läskig tanke som inte kommit för mig innan. Klart att det finns andra flygplan i luften, bara att jag aldrig sett andra plan när jag flugit.
Då plötsligt dyker ett flygplan upp utanför fönstret. Det känns jättenära fast det är antagligen många hundra meter bort och många hundra meter under oss och jäklar va snabbt det flyger. Vi flyger ju inte så fort känns det som där man svävar i luften.
Wow, det var häftigt att se.
Sen slår det mig att jag läst eller hört nånstans att man inte ska kunna se andra plan i luften för då räknas det som en incident. Ja ja, om det här räknas som en incident så klarade vi oss bra från den. 

I förmiddags var jag på spinning för ängel F. Jag har inte cyklat på nästan en månad, men det gick jättebra. Och passet var såklart både fullt och bra, vad annars att vänta från en brunhårig toppinstruktör från Sverige. I eftermiddags var jag och kolla på fotboll. Jag fick förklarat för mig var dom spelade och blev erbjuden skjuts av skotte R. Jag sa att jag går dit så kan jag åka med dig hem. Man får så konstiga blickar när man säger att man ska gå mer än 200 meter :-) Sagt och gjort, jag traskade iväg det tog mig  50 min så jag räknar med att det var ungefär 5 km. En lagom skön promenad i solsken och medvind i halvstorm. Jag tog tacksamt emot skjutsen hem, för det kunde nog blivit drygt i vinden.

Ja just det Califonia förlorade med 5-2. Ingen bra match i den hårda vinden.
Come on Cali, next time...........


3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj aj då har jag också varit med om incidenter, tur man inte visste det då.. ;)
Kan trösta dig med att jag hörde ironin lång väg :0) men det var det där med det skrivna ordet vi diskuterat några gånger, att då hörs inte tonläget.. Men med lite fantasi hör man ju din röst så.... Fortsätt du på samma väg :)) /Tess

Anonym sa...

Jag hör din röst och på vilket vis du pratar även när du skriver. Det är alltid med hjärtat :-) häftigt att cykla i Skottland för en svensk toppinstruktör, det vill jag prova :-) kramar/M

Anonym sa...

Klart att jag förstod att det var ironi och avundsjuka! Hoppas att M också förstod det. För det var väl inte hon som hade klagat?
Kram kusin E