tisdag 19 februari 2013

Fortsättning på Aberfoyle i Februari!

Jodå, vi sov hur gott som helst.
Efter frukosten, hade jag bokat vars en rygg och nack massage till oss. Tjejerna som gjorde behandlingarna var jätteduktiga MEN dom hade bänkar utan hål för huvudet och det är inte bra. Man måste ligga med huvudet lutat åt ena sidan eller så långt fram att man har huvudet utanför bänken och bara stöttar med hakan. INTE avslappnande. Synd för som sagt tjejerna var duktiga.

Nåväl, vi lastar in i bilen och ger oss av. Vi enas om att testa en runda som är lite mer kuperad än den igår. Det är dimmigt och disigt och småduggar, inte en enda solglimt i sikte.

Det blev röd slinga idag.


Here we go! In i dimman.


Vi går längs en stig som följer en golfbana.
Inte en kotte är ute och spelar.
Hmm, undrar varför?


Mer golfbanebilder.
Den som är golfare lägger kanske märke till att på bilden kan man se både en green och en tee. Den som inte är intresserad av golf lägger kanske märke till att man kan skymta ett litet berg i bakgrunden. Någon annan kanske inte lägger märke till bilden alls :-)

Ja vi traskar på och börjar fundera på om vi gått fel någonstans för det stod i beskrivningen att det skulle va kuperat och att man skulle passera en utsiktsplats på vägen. Inte för att vi skulle ha någon nytta av den idag men i alla fall.

Haha, som man säger, den som väntar..............!



Jodå, den kom.
Den som någon gång provat att kortgrafera en uppförsbacke eller nerförsbacke utan att ha någon referens, vet att bilden ljuger så in i vassen.
 Det ser inte särskillt brant ut.


Detta ska föreställa backen när vi är halvvägs uppe.
Jag har vänt mig om och tar bilden nerför.
Syns det, nä inte ett dugg.


Så jag puttar in Sofia som referens i bilden och då syns det lite bättre.
I vilket fall som helst så var det i alla fall en höjdskillnad på 250 meter.
Och det kändes när vi kom upp.


Mitt i backen hittade vi denna gran.
Den är supergrön och ser helt konstgjord ut.
Verkligen malplacerad.
Men uppenbarligen trivdes den där alldeles ensam i sitt slag.


Och så ett litet vattenfall fick va med på bild oxå.



När vi kom tillbaka till bilen fick det bli fika i bilen för nu regnade det på riktigt.
Så varm choklad och popcorn smakade utmärkt efter dagens runda.


När vi fått defrostat klart bilen så var det bara att ge sig iväg hemmåt. Denna gången tog vi en annan väg, den väg vi skulle ha kört om inte GPS:n varit inställd på kortaste väg istället för snabbaste väg. Men på det viset fick vi se mer av Skottland :-)
Det tog oss 40 min att köra hem och 70 min att köra dit.
Lite skillnad. 

Summa sumarum av dessa dagarna är att:
Kör man 40 min ca 5.5 mil så kommer man till ett fantastiskt ställe med massor av vandringsleder, golfbanor, sjöar, berg, skog, aktiviteter av olika slag.
Hit kommer jag att återvända många gånger. Vill man hänga med så säg bara till :-)

Tack älskade Sofia för två toppendagar 



1 kommentar:

Anonym sa...

Som den icke-golfare jag är såg jag att du kortgraferat gräs.... ;) låter underbart, klart man vill hänga på!! /Tess