lördag 2 februari 2013

Välgörenhetsvaxning!

I det här landet har man ganska mycket insamlingar till välgörenhet av olika slag.
Grant, en av mina arbetskamrater går på College och läser nåt sorts idrottsprogram. Han går i skolan på dagarna och jobbar flera kvällar i veckan.
En av deras uppgifter i skolan är att välja ut något/någon som dom vill samla in pengar till som välgörenhet. Dom ska göra något som t.ex. springa ett maratonlopp, anordna en simtävling eller nåt annat som väcker uppmärksamhet och kan dra in pengar. En god tanke tycker jag.

Grant ( som för övrigt sprang en bit med OS facklan när den passerade genom Storbritannien inför OS ) valde något så udda som en full leg vax, alltså total vaxning av benen :-) Modig kille!

Det hela gick ut på att om man betala £3 så fick man sätta och dra av en "vaxremsa" på valfritt ställe på benen. Pengarna har han valt att skänka till Krigshjältarna, personer som skadats i krig.
Tilläggas bör att Grant har jättehåriga ben.

Bilderna som följer är inte jättebra, men en liten hint får ni i alla fall.

Här ligger Grant och Callum förbereder och kollar ut var han ska sätta första tejpen.
 Callum är min favorit arbetskamrat, han är oxå Fitness Instructor. 
Tyvärr kommer han att sluta i maj för han ska gå in i flottan. 

Callum har valt insidan bakpå låret :-) Huva!
Cara en av spa terapeuterna hjälper till att smeta på vaxet och sätta tejpen.

Callum trycker till lite extra så att tejpen verkligen fäster.

Emma, vår spa manager, instruerar hur han ska dra för bästa och minst smärtsamma resultat.

Runt britsen står ca 15 människor, medlemmar, personal och Grants föräldrar och lillebror. Alla skänker gärna både £5 och £10 och är väldigt drag villiga. När alla har dragit både en, två eller tre tejpbitar ser han faktiskt lite blek ut. 
Han tittar på mig och säger:
 -Marie det är din tur, det är bara du kvar. 
Jag tar fram £5, lägger dom i skålen och går fram till honom och säger:
- Jag skulle aldrig göra det mot dig. Du är en hjälte i mina ögon.
Så kysser jag honom på pannan och alla säger:
- Ahhhh. 

Så här ser han ut.
Grant the Hero!

Vi jobbar ihop ikväll så det ska bli spännande att höra hur hans stackars ben mår.







 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajaj vet hur det känns särskilt tidigt på morgonen - men vad gör man inte för att bli fin? Inte så snyggt med ludna ben på sommaren i klänning - på vintern låter jag dock vinterpälsen växa ut!
Undrar vem som vill betala för det - har inga ovänner vad jag vet. Eva C