tisdag 5 februari 2013

Typiskt!!!!!!

Ja det är bara så himla typiskt!

Här uppfinner jag ett nytt ord och skriver in det i min ordlista och så säger Eva C att jag stavat det fel. När jag tittar på ordet så, visst stavas damm och lamm med två m. Det fick man ju lära sig i skolan.

Men sen vid närmare eftertanke så är det ju så att om jag uppfinner ett ord så måste ju jag få bestämma hur det ska stavas. Eller hur?

Men jag gillar Evas förklaring om att eftersom det var en dam som orsakade aktiviteten och därför stavas det med ett m, Tack för den Eva.


PS. Ovan skrivna text är ett exempel på ironi DS.

Och helt osökt kommer då ett av mina favorit ordspråk till användning.

" Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst "

Undrar om det är nu man ska bifoga några :-) :-) :-) eller ;-) ;-) för att alla ska förstå att jag har en glimt i mitt öga. För säkerhets skull lägger jag till några :-D :-D oxå!

Ironi = I allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare ska inse detta. Kan ses som en form av humor.

1 kommentar:

Ingela sa...

Vad är det där "ödmjuk" för något???