tisdag 12 februari 2013

Turn of your phone or the audience go "PSYCHO"

Det budskapet förmedlas av Alfred Hitchcock ( Anthony Hopkins ) innan filmen startar varje gång jag är på bio. Lite nyfiken blir man allt på filmen om hur Psycho blev den stora succe som den faktiskt blev.

Så då är det ju bäst att jag går och kollar på den :-)

Anthony Hopkins och Helen Mirren är utmärkta i sina roller, men jag hade nog hoppats få veta lite mer om personen Alfred Hitchcock. Om man inte har koll på honom kan en del saker verka lite otydliga. Man bör göra en checkup på honom innan om man inte redan har koll. Jag visste bara att han var en lite knepig person med en förkärlek till sina unga snygga huvudrollsinnehavare.
Men summa sumarum tycker jag att filmen var sevärd.

I morgon onsdag blir det jobb 14.30 - 21 sen är jag ledig torsdag, fredag och lördag. Vad jag ska hitta på då kommer jag att berätta för er i morgon.
Godnatt!

Inga kommentarer: