onsdag 27 februari 2013

Va inte så jäkla klämkäck!

Klockan är strax över tjugotre och jag är just hemkommen från jobbet. Tänkte göra en snabb uppdatering för i morgon (onsdag) ska moster, kusin och jag turista i Edinburgh.

Idag har jag och min stora trut antingen satt mig i klistret eller får jag en stjärna i kanten. Har ingen aning om vilket.
Ikväll kom det en man ut från gymmet och kom fram till receptionsdisken.
- Har du fler pappershandukar till gymmet, dom är slut där inne, säger han.
- Dom är slut men jag har en pappersrulle, svarar jag.
För tillfället är jag ensam i receptionen och har svårt för att lämna den.
- Vill du göra mig en tjänst och ta den med dig in, undrar jag. Jag kan inte gå härifrån.
- Varför tror du att jag skulle vilja göra det, säger han och ser lite avig ut.
- Tja, säger jag, du ser ut att vara en vänlig och hjälpsam gentleman så jag hoppas på det.
- Okej, jag gör väl det då, säger han och tar rullen och går in i gymmet med den.

En stund senare kommer han ut från omklädningsrummet, då är lillchefen David oxå där. När mannen lämnar tillbaka nyckeln till skåpet säger jag.
- Den här gentlemannen borde få en guldstjärna för att han är så vänlig och hjälpsam.
David tittar lite konstigt på mig och mannen ler lite tveksamt.
- Tack och godkväll, jag ska raportera till Jeanette Jones, säger han och traskar iväg.
Då vänder sig David till mig och säger:
- Vet du vem den mannen är?
- Ehh, nä, säger jag.
- Det är högsta chefen på hela Macdonald koncernen, han svarar bara inför ägaren själv, säger David och ser nästan förskrämd ut. Och Jeanette Jones är chefen för alla spa och gym på Macdonald hotellen.

Jaha, då får vi väl se om det blir en negativ eller positiv rapport han lämnar ifrån sig. Jag hoppas att han uppskattar att bli behandlad som en medlem och helt vanlig människa och inte är en sån som vill ha fjäsk när han dyker upp.
För han är ju faktiskt ett helt vanlig människa, antagligen bara lite rikare än dom flesta:-)

Sovdax!!!!

1 kommentar:

BeA@Ett ord... sa...

Du är väl bara bäst Marie!!! Shit I like!!!! Du har redan fått en plats i hans "hjärna-kontor-hjärta"... han glömmer dig aldrig!!!
Kram där pärlan!!!