lördag 23 februari 2013

Välgörenhetssimmning!

- Marie, kan du simma, undrar chefen Jeni för ett antal veckor sedan.
- Ja visst kan jag det. Varför undrar du det?
- Vi på klubben ska delta med minst ett lag i en välgörenhetssimmning den 23 februari och jag undrar om du vill va med.
- Visst, klart jag kan va det, svarar jag då.
- Vi ska va 6 st, både personal och medlemmar och helst få ihop två lag.
- Klart jag är med.

Veckorna går och i tisdags frågar jag henne, när och var simmningen är.
- Vi får bara ihop ett lag så du behövs inte, säger hon.
- Okej, svarar jag och tycker faktiskt att det ska bli ganska skönt att slippa. Man är ju inte en enstöring för inget :-)

Men igår när jag kommer till jobb har det blivit lite strul och det visar sig att mina tjänster behövs i alla fall.


Samling 8.30 i Grangemouth Sport Complex.

 Rotary står för arrangemanget och det är till förmån för att stoppa polio.


När vi är samlade visar det sig att vi blir bara 5 st i vårt lag 

3 medlemmar och 2 personal.
David Reid, Allan Arthur och Mr Arthur i bakre raden representerar medlemmarna.
Jag och Louise Williams representerar personalen.


Jag känner lite på vattnet innan start.

Själva simmningen går till så att:
Varje lag ska simma så många längder som möjligt på 55 min. Laget får själv lägga upp sin taktik, men man får bara ha en som simmar i taget. Vi valde att köra det som stafett, man simmar två längder så snabbt man kan och roterar runt på hela laget hela tiden. Det är en 25 meters bassäng så då orkar man simma sprint i två längder och sedan några minuters vila innan det är dax igen. Vi simmade 148 längder och när jag åkte därifrån låg vi tvåa, jag tror 24 lag var anmälda.
Ska bli spännande att höra hur det gick till slut.
Det var riktigt jobbigt men superkul. 

Så här glad var jag innan start.
Var faktiskt lika glad när vi var klara, men är tacksam att det inte finns någon bild på mig efter målgång :-)

Imorgon ska jag hämta moster Ebba och kusin Eva på flygplatsen.
Det ska bli så kul att träffa dom.


1 kommentar:

BeA@Ett ord... sa...

Härligt jobbat Marie!!!! Kul att få höra eran placering sen!! Må allra bäst!
Kramen BeA