måndag 4 februari 2013

Pooldamsugningsmaraton!

Jag bara älskar när man kan göra låååånga ord av flera korta :-)
Som t.ex. pooldamsugningsmaraton, helt ärligt så tror jag inte att det finns i Svenska Akademins Ordlista. Men det finns numera i Maries Ordlista på sidan 427.
Pooldamsugningsmaraton = Damsugning av en pool i minst 2 tim och 30 min.

Det var en av spa tanterna som lyckades tappa en flaska med nagellack i golvet sidan om poolen.
Va fasen man nu har en sån med sig till pool området för?
Så det var bara att stänga poolen och börja städa. Tre timmar höll jag på att damsuga i poolen innan vi vågade öppna den igen.

På dagens cirkelklass försökte jag få dom till att sjunga. Haha, tji fick jag, inte fanken sjöng dom. Så dom fick i läxa till nästa vecka att öva på sin sång.
Så nu har jag ett antal tänkbara möjligheter inför nästa veckas klass.
* Ingen bokar sig till nästa vecka.
* Dom bokar sig men fortsätter att vägra sjunga.
* Dom bokar sig och sjunger.

Undrar vilket det blir!

2 kommentarer:

Nenny sa...

alternativ 3
såklart...
=)

Anonym sa...

Damsugning låter intressant - kallas det så pga. att det är damerna som ställt till det? Det kan väl inte finnas mkt damm att suga på botten av en bassäng?
Hälsar
Eva C
Håller tummarna för sången - ta ngn skotsk dänga