torsdag 31 januari 2013

Gött jobb på jobbet!

Idag har vatt en toppendag på jobbet.

Jag har:
Inte behövt svara en enda gång i telefonen.
Inte behövt hantera en enda spa tant.
Inte behövt ta emot en enda betalning.
Inte behövt göra en enda bokning av behandlingar.
Inte behövt vara i receptionen en enda minut.
Inte behövt göra en enda runda till tvättstugan.
Inte behövt vika en enda handuk.

Jag har:
Haft en stycken induction.
Haft två stycken programupplägg.
Haft två stycken core klasser.

Jag startar alltid mina klasser med att säga:
- Om det är något jag säger som ni inte förstår, måste ni säga till mig. Om jag hakar upp mig på några ord eller uttryck är jag tacksam om ni hjälper mig. Jag kan ju inte alla era ord än.

Efter den ena klassen kom några av deltagarna fram till mig och säger:
- Vi gillar dina klasser jättemycket och förstår precis vad du menar. Du förklarar så bra, äntligen hittar vi rätt muskler i bålen.
- Vad kul att ni gillar mina klasser, säger jag och suger åt mig av berömmet.
- Men jag har funderat på en sak hela passet, säger en av deltagarna.
- Okey, på vad då, undrar jag ju såklart.
- Jo, det är ingen brådska för dig att lära dig fler ord.
- Ehh, va, hur menar du nu?
- Du kommer inte att kunna hinna med att säga fler ord för du pratar hela tiden redan nu.
- Haha, skrattar jag, pratar jag så mycket?
- Ja, vi skottar är kända för att prata mycket. Men som instruktör så slår du alla jag någonsin tränat för och då kan du ändå inte "språket"
- Ska jag ta det som en komplimang eller, undrar jag.
- Det ska du absolut göra, det är superbra när du hela tiden tjatar på oss om att spänna magen, va raka i ryggen, titta ner i golvet, förklarar varför tekniken är viktig, ner med axlarna och inte minst att andas.
- Tack så mycket, det var väldigt roligt att höra. Då ses vi nästa vecka igen?
- Räkna med det, säger dom och traskar iväg.

Ja vad säger man. Tack snälla ni.

You make my day!


Inga kommentarer: