torsdag 10 januari 2013

Uppdatering!

Här kommer en bild på Pitch Perfect.
Filmen jag var och såg i fredags med mina tjejänglar!



Och så har jag en bild på Parantal Guidance.
Som jag kollade på i måndags.


Sist en bild på Quartet.
Den var tisdagens filmäventyr med ängel F.


Jag fick ju inte bildöverföringen till att funka så jag mailade min experthjälp Jenny och hon hade som förslag att prova, antingen att uppdatera Explorer eller testa Google Chrome. Jag körde varianten med Chrome eftersom jag redan har den på datorn och det verkar funka. Ett tag i alla fall :-) 
Tack för tipset Jenny!

Igår var det firardag igen. Fyra månader i Skottland är värt att fira. Många har sagt till mig att tre månader är en sån gräns när man brukar känna hemlängtan eller nåt. Men jag har inga tecken på det än i alla fall. 
Kan kanske bero på att jag är hemma :-)
Nåväl, det blev inte mycket firande igår, min lilla Queen Henna hade en tid bokad hos farbror Bildoktorn. Hennes bromsar fram behövde bytas, klossar och skivor och en allmän hälsokontroll. Så det var bara att hosta upp £75 och se glad ut.

Idag har här varit en dam från Your Move, förmedlingen där vi hyr lägenheten genom, hon skulle kolla så att vi inte sabbat och misskött lägenheten. Sen ska det tas beslut på om vi får fortsätta hyra den. Vi har kontrakt till 27 februari, så får vi inte stanna blir det till att leta upp något annat. Fast jag tror inte att det ska behövas, hon sa att det är en ren formalitet som dom alltid gör efter fyra månader. 

Nu är det snart tid för jobb 14.30-22.30 torsdag, fredag och lördag sen ledig söndag. Idag tror jag att jag ska ha mitt första pass. Vi har två Core klasser i kväll och både jag och Callum jobbar så antagligen får vi ta vars en klass. 
Spännande. 


























Inga kommentarer: