torsdag 17 januari 2013

Off to Sweden!

Jaha, då är det bara till att packa ryggan för en liten tripp till Sverige. Jag åker med bara handbagage för jag hade tänkt ta med mig min massagebänk tillbaka hem till Skottland. Det ska bli spännande och se hur den ser ut när jag landat, man vet ju hur bagage blir hanterat. Ska försöka få dom  att sätta en "ömtåligt" lapp på den vid incheckningen.

Men först en runda till jobb 16.30 - 22.30, det kommer att bli en busy kväll. Minst 2 program upplägg, 1 induction och så det bästa av allt ett core pass oxå. Jag hade ett i tisdags oxå. Kuligt.

Härom dan hade jag en induction med två personer samtidigt en Craig och en Alexandra. Det dyker upp ett par i 30 års åldern och vi går in i konsultationsrummet. Vi hälsar och jag säger som jag brukar att jag är från Sverige och om det är något som dom inte förstår så måste dom säga till. Han säger som dom brukar i det här landet " no problem" och hon säger " då kan vi ju ta det på svenska" och hon säger det på svenska. Jag tappar hakan och fattade först inte vad hon sa för jag var absolut inte beredd på att någon helt plötslig skulle prata svenska med mig.

När jag kör till jobb försöker jag koppla på engelska i min hjärna och försöker att tänka på engelska och prata engelska även när jag pratar med mig själv.
Så jag var verkligen inte beredd på att någon skulle tilltala mig på svenska.

Det visar sig att denna Alexandra är från Holland men har bott fem år i Malmö och varit gift med en svensk kille. Hon pratar perfekt svenska med en liten brytning som mer påminner om dansk än holländsk.
Vi tar det hela på engelska för Craigs skull, men igår hade jag ett programupplägg med henne och då pratade vi svenska hela tiden. Hon tyckte det var toppen om jag ville prata svenska med henne för då kan hon hålla igång det språket oxå. Det visar sig att hon pratar flytande engelska, svenska, spanska, grekiska, tyska och holländska så klart.
Coolt.

Inga kommentarer: