fredag 25 januari 2013

Sicken jäkla bra dag!

Jag sa ju det!
Idag skulle allt va som vanligt, eller nästan i alla fall. 
Små efterdyningar, men inget att tjafsa om :-)

Vi har fått lite snö, i morse låg det en centimeter på marken. 
Det fick bli en långrunda idag, när dagen igår var så trist. 
Trevligt sällskap fick jag oxå.

Ängel F och labrador Sam.


Jag har vatt på bio idag oxå.
Les Misérables.


Den var riktigt bra. Bara sång, inget prat.
Och vilken sång sen. Jag har alltid gillat Hugh Jackman som skådespelare, men i den här filmen/musikalen är han fullständigt lysande både som skådespelare och sångare. Hade ingen aning om att han kan sjunga. Russel Crowe sjunger oxå över förväntan, men är inte ens i närheten av Hugh Jackman. 

Storyn är sorglig och djup, med flera tårar på kinderna.

Men jag fick mig ett gott skratt i alla fall.
När jag kom ut från bion hade det snöat några centimeter till. Tung blötsnö och det var kaos på vägarna. Bion ligger i ett utomhusköpcenter och en av infarterna har en stigning. En oerhörd höjdskillnad på ca 2 meter på 200 meter väg. Ingen backe direkt :-)


Ja jag vet att det är ingen bra bild och säger egentligen inget.
Men mig gav den i alla fall ett gott skratt. 
Bilarna kom inte uppför "backen" , däcken spann och ju mer dom spann ju mer gasade dom och ju halare blev det. 
Skönt att ha gångavstånd till bion.




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att det gick fort över - har haft kristallsjukan och det är inte nådigt med yrsel Eva