lördag 26 januari 2013

Lördagsnöje!

Lördagens nöje har varit att dela ut flygblad. Låter kanske konstigt men 3 timmar utomhus i 5 plusgrader och strålande sol och dessutom betalt för det är ett riktigt bra lördagsnöje. Jag lyckades hitta ett par riktigt bra område som var väldigt lättutdelade.

Men det började lite konstigt för när jag kommer till jobb så säger chefen Jeni:
- Vi har blivit dubbelbokade. Kan du ta en induction innan du ger dig ut?
- Ja, men jag är verkligen inte klädd för det, svarar jag.
Där står jag i underställ med överdragsvindbyxor och vindjacka, mössa, vantar och vinterkängor.  Jag tar av mig mössa, vantar och jacka och får låna hennes fleeströja där det står vår logga på. Jag låter hennes namnskylt sitta kvar " Jeni Simpson Leisure Manager" och känner mig lite klädd i alla fall.

Jag gör inductionen efter alla konstens regler, men måste erkänna att det kändes lite konstigt att visa roddmaskin, löpband, crosstrainer och cyklar i vinterkängor och överdragsbyxor.
Tur att det inte var ett programupplägg :-) hade vatt riktigt märkligt att ligga på mattan och göra situps eller sitta i benpressen med dom dojjorna.

Inga kommentarer: