torsdag 3 januari 2013

Dialog på gymmet!

Dagens dialog utspelades sig på gymmet. Dialogen är egentligen på engelska, men jag tar den på svenska.

Jag går in i gymmet för att fylla på min vattenflaska. Där på vars en träningsbänk sitter Mr Maxwell och Mr Foster och snackar.Jag går fram till dom och säger:
- Hallå där grabbar, sitter ni bara och snackar.
- Ah Marie, vad bra att du kom, säger Mr Maxwell. Vi satt just och pratade om dig.
- Jasså, har ni verkligen inget roligare att prata om.
- Ja alltså, säger Mr Maxwell. Mr Foster här frågade mig varifrån du kommer.
- Okej, vad svarade du på det då, undrar jag och småler lite.
- Jag sa att jag tror att du är från Sverige, svarar Mr Maxwell. Men det tror inte Mr Foster.
- Och var tror du Mr Foster att jag kommer ifrån, säger jag och vänder mig mot Mr Foster.
- Ja jag tror att du kommer från Tyskland eller där nånstans, säger Mr Foster lite försiktigt.
- Det är faktiskt så att Mr Maxwell har rätt, säger jag. Jag är från Sverige.
- Men det stämmer ju inte, svarar Mr Foster. Jag trodde att alla kvinnor var blonda i Sverige.
- Haha, skrattar jag och tillägger, vad tror du mer om oss svenskar?
- Ehh, jag vet inte, säger Mr Foster och ser faktiskt lite generad ut.
- Din fegis, utropar Mr Maxwell, säg nu till Marie vad du sa till mig nyss.
- Vad är det nu ni två har kokat ihop, säger jag och försöker spänna ögonen i dom båda.
- Mr Foster sa till mig att han har hört att svenska kvinnor är lite "lätta på foten", säger Mr Maxwell med högre röst än han behövt, Antagligen för att genera stackars Mr Foster än mer.
- Jasså, det har du hört, säger jag och vänder mig direkt till Mr Foster. Vad tror du om det, tror du att det är sant?
Stackarn är nu helt röd i ansiktet och vet inte var han ska titta och Mr Maxwell ler brett.
- Ehh, jag vet inte, jag har aldrig träffat någon kvinna från Sverige, stammar Mr Foster fram
- Du har träffat mig, säger jag. Tycker du att jag passar in på din beskrivning av svenska kvinnor?
- Nä, du är ju inte blond i alla fall, säger han lite försiktigt.
Hmm hur tolkar man det svaret :-)
- Nä jag är ju inte blond i alla fall, säger jag och skrattar åt honom.
Jag vänder mig om och fyller min flaska. När jag ska gå vänder jag mig mot gubbarna  och säger.
- Men vi har i alla fall isbjörnar i Sverige.
På väg ut från gymmet kan jag höra hur dom diskuterar sanningen i om vi faktiskt har isbjörnar i Sverige.


Inga kommentarer: