lördag 19 januari 2013

Alltså! Vilket gäng!

Det var länge sedan som jag skrattat så mycket som jag gjorde igår kväll!

- Kom vid sju tiden, säger Christina.
- Visst, vilka kommer, svarar jag.
- Måste du veta det, undrar Christina och låter lite svävande på rösten.
- Nä, det behöver jag ju så klart inte, säger jag skrattande. Men det blir någon mer än du och jag?
- Jasså, jag duger inte som sällskap, fnyser hon i ett försök att låta förnärmad.
- Du duger i allra högsta grad, svarar jag försäkrande.
- Då så, det blir du och jag och någon till. Du får nöja dig med det.
- Okej, okej, jag gör det, säger jag och känner hur förväntningarna stiger.

Strax över sju anländer jag till Christina och där är hela gänget. Dom har ordnat ett knytkalas med välkomstdrink och tilltugg, varmrätt, efterrätt, kaffe & kaka, snacks, godis, vin, läsk och öl. Om någon gick därifrån hungrig då vet jag inte hur man är skapt :-)

Tusen, tusen och åter tusen tack för att ni kom, för att ni underhöll mig och för att ni är mina vänner.

Christina, Therese, Josefin, Janne, Micke, Jan Olof, Sasa, Marie, Ellionor, Olof, Peter och Eva. Det var en kväll som jag kommer att minnas ända till maj, då ni kommer till mig och ger mig nya minnen.