måndag 14 januari 2013

Härliga måndag!

Igår kväll när jag gick och la mig kändes det inte så inspirerand att det var söndag kväll och jag skulle upp kl.fem i morse. Men det är bara att kliva ur bingen och hoppas att dagen har något härligt på lut.
Det började bra redan när jag gick till bilen, fåglarna kvittrar och sjunger som besatta och tror nog själva att våren är i antågande. En plusgrad och duggregn är väl inte vårväder precis men jag litar på fåglarna och tar deras sköna kvitter med mig i bilen.

När jag kommer till jobb har dom sparat till mig, en hel kärra full med rena handaukar som ska vikas. Bra, så har jag nåt att göra fram till halv nio när nästa personal kommer. Det visar sig att det är Diane som kommer, det var åter en positiv överraskning. Jag gillar Diane, vi jobbar bra ihop.
Min första bokning i form av ett programupplägg kommer kl. nio och sen har jag två program och två introduktioner fram till halv ett. Lite lunch och sen ut i en och en halv timme och dela ut flygblad.
Tilläggas bör att det slutat regna och solen skiner och det är 5 grader varmt. Härligt!
Snipp, snapp, snut så va jobbedagen slut!

Så för att riktigt fortsätta njuta av denna härliga dag, gör jag en mugg te och äter sista lussekatten som finns i frysen och stoppar i DVD andra filmen i sagan om ringen trilogin. Och som en perfekt avslutning på denna härliga dag var det lika bra att kolla trean oxå :-)
Nu är det läggdax, tidig revelj i morgon oxå!






Inga kommentarer: