onsdag 23 januari 2013

Vattenspegelbilder!

På dagens runda tog jag lite bilder ur ett annat perspektiv. Jag tycker det ser coolt ut när saker speglar sig i vatten och om solen är framme blir det lite roliga bilder. Håll till godo:

Träd i en vattenpuss på asfalten.

Träd som speglar sig i dyngan.

En hel rad med träd i en liten bäck.

Stock som speglar sig i träsk vattnet.

Staketet som avgränsar till träsket ser maffigt ut.
Dubbelt på nåt vis.

Fler träd i träsket som vill va med på bild.

I träsket finns oxå så in i vassen med vass.

Närbild på ett vass strå.
Tyckte det var synd att den skulle försvinna i vass mängden,
så den fick en egen bild utan vatten spegel.

Jaha, undrar kanske någon, och var speglar den här tisteln sig då? 
Ingenstans!
Den solar sig!

Dom här små rackarna tror nog att det är vår.
Med dom så lämnar jag träsket och skogen och kommer fram till kanalen.

Där möter jag herr eller fru Svan som speglar sig i glansen av sig själv.
Jag vet inte om det är herr eller fru Svan. 
Men det tragiska är att den har blivit ensam. I somras var dom en familj med två ungar, ungarna har nu flyttat hemifrån och bor var för sig längre upp i kanalen. Den ene vuxna har dött. Den fastna på något vis i en av slussarna och dog. Så nu är denna ensam kvar. Hoppas den kan hitta en ny partner. 

Några båtar finns det oxå i kanalen.

En lyktstolpe och ett träd.

En spegelbro.

Vad dom här pysslar med har jag ingen aning om.
Men det var lätt att fånga dom på bild, dom rörde sig inte så fort.
Dom speglar sig väl!
Fast egentligen speglar det mest det Skotska arbetstempot när det är på topp:-)
Nä nu var jag elak, jag tror dom gräver ett hål och är man så nära kanalen är det bäst att man är många till att hålla utkik efter farligheter. Krokodiler och sånt.

Här bor jag i den inringade lägenheten,

och här speglar sig huset i en vattenpöl.

Här är självaste kortgraferaren och författaren till detta mästerverk av bilder och genialisk text. 





























Inga kommentarer: