lördag 15 juni 2013

Det där kommer jag aldrig att betala för!

Jag överlevde ansiktsbehandlingen! Men det var INGEN angenäm upplevelse. Men jag genomled den utan att klaga eller protestera. Jag kan bara konstatera att jag kommer aldrig någonsin att lägga en spänn på något sådant. Det passar inte mig helt enkelt.

Trots ett ganska uselt väder idag, har jag lyckats hitta min trädgård. Det var inte helt enkelt faktiskt. Delar av staketet har rasat ihop och låg på gräset. Det rasade redan i höstas så gräset som nu var en halv meter högt hade växt över plankorna. Jag hade kollat lite och sett att flera av plankorna låg med spik och skruv upp och det vill man ju inte gärna trampa på. Jag for ner till stan för att köpa mig ett par gummistövlar och ett par handskar.

Fina va!
Gråa med blommor på.
Handskarna var helt rosa innan jag använde dom.
Borde tänkt på att ha tagit ett kort när de var oanvända :-)
Men å andra sidan så syns det ju nu att jag faktiskt har använt dom!
 
Lite kortare är gräset nu!
 
Jag lånade en trimmer av Sofia & Davy.
En räfsa och sekatör av en kompis.
Tyvärr var räfsan av stål, vilket inte var så bra på den här vildvuxna s.k. gräsmattan. Jag får nog helt enkelt investera i en plasträfsa i alla fall.
Det är ingen stor gräsplätt ca 6 x 12 meter, men det tog mig fyra timmar att rensa bråte, trimma och räfsa den. men jag fyllde i alla fall den bruna trädgårdstunnan. Och det var väl timat för den töms på tisdag.
 Bråtet som jag samlade ihop ligger nu i en hög och är i vägen. Jag hoppas kunna fjäska lite för Stuart så att han kanske kan hjälpa mig att köra det till återvinningen i hans jobbe bil. Det går liksom inte in i min lilla Queen Henna.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej jag har varit på ansiktsbehandling i Litauen i helgen - mycket billigt - inte oangenämt - även om jag inte heller tillhör typen som lägger ner en massa pengar på sådant. Nu var det blivande svärsonens mamma som har en skönhetssalong och som ordnade med detta spektakel inför sin födelsedagsfest. Hur som helst gläds jag åt att ha blivit av med "skägget" och det är möjligt att jag gör om det ngn gång när det har vuxit ut alltför långt hälsar Eva C - alias skäggiga damen