lördag 8 juni 2013

Fortsatt sommar!

Jag är inte helt säker, men jag tror att det är femte dagen i rad utan regn. Jaha, och vad är det med det då, säger kanske någon. Då svarar jag: Ovanligt. Just ovanligt är vad det är, men ack så härligt. Dessutom har vi sett ganska mycket av solen och inte mycket vind och 14-18 grader.

Idag har jag varit och spelat golf på Greenburn Golf Course. En trixig, ganska kort men väldigt fin 18 håls bana.

Ingen super snygg välkommen skylt.
Men banan var fin, vilket ju faktiskt är det viktigaste.
 
Klubbhuset tog inte heller många poäng i snygghet.
 
Däremot hade de väldigt snygga tee skyltar.
 
Första hålet.
Ett kort par 4. 255 yards alltså 230 meter.
Blå himmel :-)
 
Den här fina gamla stenbron passerade vi ett par gånger.
Jag bara älskar dessa broar.
Vilket hantverk!
 
Den här söta lilla sjön var i spel på tre hål.
Men vi lyckades hålla oss borta från den både jag och Hilarie.
 
En mindre modell av stenbro.
 
Den bildade en fin ram.
För övrigt den enda bilden som Hilarie godkände att vara med på :-)
"Jag vill inte vara med på bild"
"Vem vill titta på en 61 årig gammal tant"
,sa hon flera gånger.
Jag försäkrade henne att:
Visserligen är hon 61 år, men definitivt ingen tant.
Nåja, jag fick i alla fall en bild på henne :-)
 
"Ska jag vara med på bild så ska du"
sa hon och kommenderade mig att sätta mig på en stubbe utsågad till stol.
Tack och lov så hittade hon inte zoomen på min kamera :-)
 
Det här var ett väldigt fint par 3 hål.
Syns inte riktigt på bilden.
Där var en del hål på banan som var lite dolda, det var inte alltid man kunde se vart man skulle eller vart man hamnade. Men vi hade tur för framför oss gick två gubbar. Den ena med knall gul tröja och den andre med klar blå tröja. Så de var lätta att se och hålla rätt på. Dessutom var dom ganska breda och det gjorde det ju inte sämre.
 
Bagen är min och det är inget speciellt med den.
Utan det märkvärdiga är klubban som står lutad mot den.
Det är en gammal Hickory putter.
Det är Hilaries klubba och hon puttar superbra med den.
 
För er som är golfare så fattar ni hur coolt det är att hon använder en sådan.
Och för er som inte tycker att det är nåt märkvärdigt, tja synd om er :-)
 
Greenfee taggen var ganska ful,men priset okej.
 Spela 2 för priset av 1. £33.50 alltså ca 175 kr /person.
 
Banguiden däremot var väldigt bra och lättläst.
 
Mitt scorekort var helt okej.
79 slag och 29 poäng.
Inte så illa pinkat faktiskt.
Och på tal om pinkat.
Det finns väldigt sällan toaletter ute på banan i Skottland.
Det ger mig en del bekymmer faktiskt.
Men det funkar ganska bra att gömma sig bakom bagen och uppfällt paraply.
 
 

Inga kommentarer: