torsdag 27 juni 2013

Goa gänget från Sverige!

Jag har så mycket att uppdatera så jag vet knappt var jag ska börja. Men jag tror jag börjar med midsommarbesöket.
Midsommaraftons morgon hämtade jag sex vänner på flygplatsen. Vi for hem till mig och käka frukost och sen bar det iväg till Tullibardine distillery. Guidad tur och whisky provning.

Hela glada gänget.
Knut, Sofie, Ingela, Pierre, Anna och Henrik.
 
Lyssna, dofta, smaka och sedan antingen fryna på näsan eller njuta!
 
Frida, Ingela och jag hoppade över provningen.
 
 
Midsommardagen åkte vi tåg till Edinburgh, strosade omkring och var med på en guidad rundtur i gamla, gamla staden Edinburgh som ligger under dagens stad. St Marys Close. Det var väldigt spännande att traska runt i olika rum och gångar där folk faktiskt levde en gång i tiden. Guiden var engagerad och påläst.
 
 
Henrik provar Haggis och åt upp allt!
 
 
På söndagen åker vi tåg till Stirling, strosar runt där lite och besöker det stora köpcentret " The Thistle" Eftersom fyra skulle åka hem på måndagen fick jag min födelsedagspresent redan på söndagen.
 
Lösvikts Roobois te, mugg och servetter. Perfekt.
Och en liten älg som fungerar som lock hållare till en gryta för att förhindra att det kokar över. Har dock inte hunnit prova den än.  
Tack snälla ni för presenten.
 
 
Jag ska också berätta lite snabbt om välgörenhetsgolfen som jag spelade i torsdagskväll. Det var en tävling där man samlade in pengar till "forskning om stroke". Dom kallade tävlingen för Mr & Mrs och eftersom det är lite tunt med golfande damer frågade man mig om jag ville vara med. Självklart!
Jag spelade med en herre som jag har glömt namnet på, men han var väldigt vänlig och talade om för mig vilken klubba jag skulle använda, hur jag skulle putta, hur jag skulle slå från en bunker o.s.v. efter några hål insåg han att jag hade betydligt lägre handicap än honom och blev tystare och tystare och till sist frågade han mig om råd istället :-)
Efter spelet var det mat, prisutdelning och lottdragning. Man fick köpa lotter och alla priserna var skänkta så alla pengar gick till insamlingen. Man hade också en rolig tävling där man kunde vinna en flaska whisky. Man ställde en flaska på parkett golvet, sen skulle man glida ett pund mynt längs med golvet och den som kom närmast flaskan vann densamma. Alla andra pund var förlorade. En del skickade iväg åtta-tio pund, utan framgång. Den som fick flaskan satsade endast två pund, så för tjugo kronor vann han en flaska whiskey. En puttningstävling på heltäckningsmattan bidrog också till insamlingen. När kvällen var slut hade man samlat in fyrahundra åttiotre pund. Vilket är nästan femtusen kronor.
 
Detta var en del av det jag vann på lottdragningen.
Ett golfparaply, två muggar, ett doftljus, två ljudböcker.
Jag vann dessutom två flaskor vin, men de gav jag bort till min lagkamrat.
 
Min uppdatering från St Andrews kommer i morgon :-)
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack än en gång för jättetrevlig helg! Kram @nna