söndag 9 juni 2013

Firardag!

Jaha då var det dags med en firardag igen. Känns som det var ett tag sedan :-)

Idag är det nio månader sedan jag flyttade hit. Hade jag varit gravid hade det varit hög tid med lite värkar och födslovåndor. Tack och lov så är jag inte gravid, så födslovåndor är jag besparad. Däremot så har jag lite våndor för att tiden går så fort. Men det är som bekant inget att göra åt så därför fortsätter jag att njuta av varje dag och försöker att göra något dagligen som ger mig en personlig tillfredställelse. Idag har jag bakat fröbröd, promenerat och pratat med nära och kära i Sverige. Ikväll är det jobb 17-22.30 sen jobb imorgon bitti 06.00-14.30. Som tur är har jag inte sen kväll och tidig morgon efter varandra särskilt ofta. Skönt är det, det är ingen rolig kombination.

 
Det är också ängel F födelsedag idag.  
 
Grattis på födelsedagen!
 
 
 
Och om Frida fyller trettio så innebär det att jag snart fyller femtio. Vilket jag tycker är helt osannolikt, känner mig inte som en dag över trettio själv. Okej, kollar jag i spegeln ser jag det så klart och på morgonen när jag kliver ur sängen så känner jag det och efter att tillbringat en kvart på golvet och ska resa mig upp märker jag det. Men utöver det så är det ingenting som tyder på att jag blir femtio om femton dagar.
 
 
Jag skickar också en liten påminnelse till er som pratat om att åka hit och hälsa på. Ni är alla hjärtligt välkomna såklart. Men min almanacka börjar fyllas upp. Den är inte på långa vägar full och där är gott om plats för besök. Men för att det inte ska krocka och för att jag ska hinna med att planera en givande vistelse för er. Så ber jag er att bestämma snarast med mig om lämpliga datum för besök. Jag ser verkligen fram emot att få besök, men som sagt det krävs lite planering.
 
Om tolv dagar kommer ett härligt gäng, en vecka senare kommer mina fina föräldrar. I mitten på augusti kommer min älskade storasyster. Emellan där kommer Torbjörn och troligen kusin Eva. Ja det börjar fyllas på, men som sagt än finns där plats. September och oktober är härliga månader också.  
 

1 kommentar:

Nenny sa...

Grattis till Frida!!
:)