fredag 14 juni 2013

Min trädgård!

Jodå, jag har en trädgård. Den är bara väl gömd och till viss del glömd. Jag har bestämt mig för att försöka hitta den i helgen. Där finns dock ett par problem som måste lösas först.
1. Jag gillar inte trädgårdsarbete.
2. Jag har inga verktyg.
När bara de problemen är lösta då jäklar ska jag hitta den försvunna trädgården.

Jag kan skymta den ifrån mitt sovrumsfönster.
 
Tja, vad säger man.
Högt gräs, kanske man kan säga.
 
Mitt lilla redskapsskjul.
Är inte riktigt säker på om jag vill veta vilka som bor där :-)
 
Trädgården från marknivå.
De två vita fönsterna längst uppe i bild är mina.
 
Trädgården från gräsrotsnivå.
 
Där växer i alla fall några fina Aklejor.
 
Tjusiga!
 
Ja, så det är bara att samla på mig energi och mentalt förbereda mig på trädgårdsarbete i helgen. Sen hoppas jag på att kunna låna några trädgårdsredskap av en kompis som bor i området. Att handla kratta, spade, trimmer och diverse redskap är inte prio ett på utgiftskontot.

Inga kommentarer: