torsdag 13 juni 2013

Jo, nä, jo, nä, äsch jag kan inte bestämma mig!

Imorgon ska jag få min första ansiktsbehandling någonsin. Jag kan inte bestämma mig för om jag ser fram emot det eller inte. Det som talar kraftigt emot är att jag gillar inte när man rör mitt face. Men det är kanske annorlunda när proffsen kommer igång.
I vilket fall så är det gratis och i utbildningssyfte, så det är väl bara att stå ut. 
I detta landet är det nästan brottsligt att INTE vaxa ögonbrynen, benen, underarmarna. Att INTE fixa, färga, slinga håret. Att INTE använda makeup. Att INTE klä sig i tajta och alltför korta klänningar och superhöga klackaskor. Att INTE..................Att INTE.............. Som kvinna förväntas det att man gör sådana saker. Så jag är en väldigt konstig kvinna. Fast jag rakar underbenen och under armarna :-) använder lotion och deodorant, men ingen parfym.
Jeni, min chef, tycker att det går inte för sig att jag står och rekommenderar olika behandlingar när jag egentligen inte har en susning om vad jag pratar om. Jag sa okej till en ansiktsbehandling, men blånekade när hon tyckte att jag skulle prova någon sorts vaxning också. Där går min gräns för vad jag gör i utbildningssyfte. Jag föreslog att jag kunde prova en "hot stone" massage, men den gick hon inte på för hon vet ju att jag är massör också :-) Ja,ja, försöka duger.

Så här fantastiskt underbart ser det ut i SPA-broschyrer.
 
 
Men i mitt huvud är detta mer likt bilden jag har av vaxning!
 
 
Hur som helst så blir det ingen vaxning.
Om jag inte insjuknar i ångest och tvångstankar så ska ni få rapport om min upplevelse när jag hämtat mig från min ansiktsbehandling.
Måtte terapeuten inte fråga vad jag har för hud typ,
för det har jag verkligen ingen aning om.  
 

Inga kommentarer: