måndag 25 januari 2016

Dag 12.

Ja då är det inte så många dagar kvar av min vistelse här på Madeira. 
Närmare bestämt en och halv.
Idag har det blåst halv storm så jag har haft en arbetsdag istället. 
Jag har läst igenom alla kapitlen som boken består av så här långt. Rättat, justerat, skrivit om och gjort lite stödanteckningar på händelser som eventuellt komma skall. Skrivit två kapitel till så nu är jag sammanlagt uppe i tjugotre stycken.

Nu kanske någon tänker. Hur kan man åka till Madeira för att sitta och skriva på någonting som kanske ändå aldrig blir någonting. 
Tja det var ju det som den här resan skulle vara till från första början.
En kreativ aktivitetsresa!
Och om man nu hör till dom som tänker så, ja då kontrar jag med att. Hur kan man åka någonstans och bara ligga på stranden eller i en solstol hela dagarna? Det enda man har sett är vägen mellan hotellet, havet och restaurangen. 
Det är för mig helt obegripligt. 
Men vi gör alla ett val!

Här finns inget annat som lockar som till exempel mina älskade ungar, stora som små. Det är så lätt att lägga skrivandet åt sidan och busa med dom istället. Den distraktionen finns inte här, fast jag saknar dom jättemycket. I synnerhet när där dyker upp bilder på Instagram och Facebook. 
Sen kunde jag ju låta bli att kolla där, men jag vill ju själv uppdatera lite och då bläddrar man ju såklart igenom flödet. Nu kan jag sitta och skriva i solen, i skuggan, på balkongen, i en park, vid havet eller varthelst jag finner det fridsamt och inspirerande. 
Drömläge om man frågar mig.

Dagens blomma!
E bananerna fiiiina?

Dagens djur!
Färggrann tocke!


Inga kommentarer: