lördag 2 januari 2016

Mitt liv som massage terapeut!

Under mina år som massage terapeut har jag varit med om ganska många olika saker. En del har varit roliga en del har inte varit så kul. Vissa saker händer ganska ofta andra betydligt mer sällan.

* Jag har masserat unga människor och jag har masserat gamla människor.
* Jag har masserat kraftiga människor och jag har masserat tunna människor.
* Jag har masserat kvinnor och jag har masserat män.
* Jag har masserat håriga människor och jag har masserat icke håriga människor.
* Jag har masserat människor som börjat gråta.
* Jag har masserat människor som börjat skratta hysteriskt.
* Jag har masserat människor som protesterat av smärta.
* Jag har masserat människor som pratat oavbrutet.
* Jag har masserat människor som inte blundar utan stirrar oavbrutet på en.
* Jag har masserat människor som grymtat av välbehag.
* Jag har masserat människor som fjällar av solbrännan.
* Jag har masserat människor som somnar och snarkar högljutt.
* Jag har masserat män som rest tältpinnen.

Antagligen skulle jag kunna komma på fler punkter men jag tror att ni förstått att ingen klient är den andra lik.

Idag blev jag inkallad till jobb några timmar för att göra två helkroppsmassager.

Min första klient är en kraftigt överviktig tjej som aldrig fått massage förut. Hon ber mig att massera försiktigt för hon tycker egentligen inte om när någon rör vid henne. Men hennes syster har övertalat henne att hon ska prova massage för sina ryggproblem. Jag försöker tala om för henne att det är bättre att jag masserar med ett ganska kraftigt tryck istället för att bara dutta. För då kommer inte massagen att kännas som en beröring utan som just en massage. Vi kommer dessutom överens om att jag ska hoppa över benen och bara massera rygg, nacke och armar. När jag är färdig så frågar jag såklart hur hon upplevde det hela. Hon svarar att det gick mycket bättre än hon förväntat och känner sig överraskad av att hon inte upplevde massagen som obehaglig.
Det där tycker jag är ett gott betyg till massören :-)
Dessutom fick jag £5 i dricks.

Den andra klienten är en tjej i tjugofemårs åldern.Hon vill ha en hård massage. När jag börjar massera lägger jag märke till att hon är brun, väldigt brun. Hon har nog varit utomlands tänker jag. Men efterhand som jag masserar ser jag att det är ingen riktig solbränna utan bara en påsprejad solbränna, ganska illa gjord sådan. Efter ytterligare några minuter tycker jag det börjar lukta konstigt, lite som rökt bacon. Jag fattar först inte vad det är men sedan slår det mig att det är hon som luktar. Kombinationen av sprejsolbränna, olja och friktionen och värmen från mina händer gör att rummet luktar bränt bacon. Dessutom släpper färgen på sina ställen så hon blir lätt melerad i skinnet och jag blir alldeles gul i mina handflator.
Behöver jag säga att det var inte helt enkelt att sig för skratt. Jag undrar vad hon säger när hon får se sig själv i spegeln :-)

Ja som sagt den ena massagen är inte lik den andra och tur är väl det.

Inga kommentarer: