måndag 25 januari 2016

Dag 13.

Det har blåst idag också, men solen har strålat från en klarblå himmel. 
Sista chansen till att skriva i denna miljön. 
Sista chansen till att ta en promenad längs havet.
Sista chansen att få lite sol på den är bleka näsan. 
Sista chansen att gå på restaurang.

Jag tog alla sista chansen. 

Jag har skrivit sammanlagt sju timmar idag. 
Jag har tagit två långa promenader vid havet. 
Jag satt tjugo minuter i solen på balkongen. 
Jag fick nästan en rodnad i skinnet på tjugo minuter. Det säger allt om hur icke solbränd jag är. Under mina drygt tre år i Skottland så har jag kanske sammanlagt fått sol på mig i fem timmar. Om man räknar bort händer och ansikte. 
Som Sofia så smart uttryckte det. "Nu är du en riktig skotska"
Det ligger något i det. För när skinnet är så blekt så att det nästan ser ljusblått ut, ja då är det blekt. 

Ja och sedan gick jag på restaurang också. 
Egentligen mest för att jag inte hade någon mat hemma. Jag har så jag kan äta frukost i morgon det är allt. Jag vill ju inte handla något som man sedan ska behöva kasta. 

Så jag gick på restaurang. 
Jag hade innan jag åkte bestämt mig för att om jag går ut och käkar så ska jag prova en av Madeiras specialiteter.

Filet de Espada com Banana 

Det är panerad  friterad fisk med banan.
Kokt potatis fick jag till. 

Ett fat med kokta morötter och zucchini. 
De där friterade kuberna ska jag helt ärligt säga att jag inte har en aning om vad det är. De smakade ingenting överhuvudtaget mer än friterat. Innehållet var något torrt vitt som antingen skulle kunna vara krabba eller någon annan fisk. 

Hur smakade nu fisk och banan då?
Det var inte räligt, det var inte gott men det gick att äta. 
Ungefär som haggis.
Men nu har jag smakat det så det behöver jag inte göra fler gånger.
Ungefär som haggis. 


Dagens blomma blir den här lilla blåa blomman. 

Dagens djur har jag inget. 
Jag träffade inte på ett enda djur när jag var ute idag och dom små trips liknande djuren som bor i duschen och vasken dom är så små så dom går inte att ta kort på. 

Jag har haft en bra sista dag och känner mig faktiskt nöjd och redo att åka hem i morgon och få pussa på mina änglar och änglabarn. 

Jag har nog några kort som jag inte visat för er så de kommer antagligen på torsdag. För på onsdag är det jobbedag.  

Inga kommentarer: