tisdag 19 januari 2016

Dag 7.

Jag är så glad att jag har en vecka till här. Annars skulle jag suttit på planet hem nu. En vecka är för kort. Idag har varit en alldeles fantastisk dag. Vandringen idag får full pott. Jag tror aldrig jag har sett vackrare och mer storslagna vyer någonstans där jag varit hitintills i mitt liv. Jag har massor med bilder men de kommer inte ens i närheten av verkligen. Så jag har gallrat hårt bland korten.

Det började bra redan när jag blev upphämtad.
Sex personer, guiden och jag. 
Ett engelskt par, ett tyskt par och ett par från Tjeckien.
Alla pratade utmärkt engelska. 

En slående utsikt.

Där växer ormbunkar som är fyra, fem meter höga.
De är verkligen jättestora.

Ett nytt blad på utväxt.

Stora mimosa träd med tusentals blommor. 
Återigen är jag tacksam för zoomen jag har på min lille kamera. 

Mer berg. 

Så grönt!

Vi är ju i regnskogen så vatten fanns det gått om. 

Det här var en cool grej faktiskt.
Det ser ut som en vanlig stenpelare. 
Men det är det inte!

Det är en regnstation! 
Det här lilla kikhålet har koll på hur mycket det regnar och skickar informationen till en bemannad väderstation. Så om det regnar eller har regnat för mycket så ställer man in vandringarna. Ganska fiffigt om man frågar mig. på det viset behöver man inte chansa och hamna i farligt väder med oerfarna turister som inte är klädda eller skodda för uppgiften. 

Eftersom vi nu är i en regnskog så måste vi ju gå under ett vattenfall. Eller så mycket bakom man kunde. Jag är glad att jag inte är bredare än jag är. Man blev tillräckligt våt ändå. 
Uppfriskande kallt :-) 

Guiden samlade ihop våra kameror och sprang före.
Sedan tog han kort när vi gick igenom.

Iskallt vatten rakt ner i nacken!

Jodå, jag blev ganska våt faktiskt. 
Men man torkar ju igen. 

Dagens blomma får bli en rosa passionsfruktsblomma. 
Vi är ju högt upp i bergen så blommorna har inte riktigt börjat blomma än. 

Dagens djur får bli en fjäril.
Jag såg några fåglar men de ville inte vara med på bild.
Men de var väldigt sångvilliga och det är ju huvudsaken. 

Sista bilden för idag. 

Ja som sagt den här dagen har varit riktigt bra. 
Guiden var engagerad och berättade med passion om träden, buskarna, fåglarna och naturen. Det gör det hela så mycket bättre. 

I morgon är en annan dag. 
Får se vad den ska erbjuda. 
Nyfikna?
Lätt avhjälpt, titta in i morgon kväll.


Inga kommentarer: