onsdag 20 januari 2016

Dag 8.

Idag har jag gjort ingenting. 
Eller jo nånting har jag gjort men inte varit iväg någonstans.
Jag gick upp till byn i förmiddags och handlade. 
När jag kom tillbaka satte jag mig för att skriva. 
Det gick inte.
För första gången i mitt "författarliv" så kom där inget. 
Det var en konstig känsla. 

Så jag gick en runda istället. 
Jag gick ner till havet, köpte en glass och satt och tittade en stund på några fiskare som stod på piren och dog upp småfisk. 
Jag hade min kamera med mig men på något vis så tänkte jag inte på att ta något kort. 

Jag gick hem igen, käkade lite lunch och satte mig vid datorn.
Och det funkade, jag kunde skriva igen :-) 

Jag vet att jag inte är någon författare, jag vet inte ens om det är något läsvärt som jag knackar ner. Men det spelar inte så stor roll, det ger mig en speciell känsla varje sida som jag skriver. Det går liksom inte att förklara. Jag känner mig nöjd, stolt och glad. 

Bilder! 
Jag har ju inga bilder kommer jag just på.
Vänta lite så ska jag bara springa ut och se om jag hittar något att kortgrafera. 

Tillbaka!

Dagens blomma!
Blå och fin.
Har ingen aning om vad den heter.
Nån som vet?

Dagens djur!
Det fick bli en katt.
Det finns några stycken om man säger så!

Nu tror säkert vän av ordning.
Säkert att hon sprang ut och tog dom här korten.
Då kan jag upplysa om att det gjorde jag. 

Nu ska jag fortsätta skriva någon timme till. 
Men först ska jag bara gratulera lilla mor som fyller år idag.
Jag har ringt men en liten hälsning till kan hon nog ta. 

Grattis mor på din födelsedag!



Inga kommentarer: