torsdag 21 januari 2016

Dag 9.

Undrar om man skulle uppskatta den här synen om man såg den varje dag. 
Troligen inte!
Men jag tycker att det är helt underbart. 


Idag tog jag bussen in till Funchal. Jag tänkte att jag skulle besöka den så berömda marknaden som liknas vid en saluhall. 
Så det gjorde jag. 

Massor av stånd med jättefina frukter och grönsaker. 

Torkade kryddor i långa väldoftande rader. 

Det var hur mysigt som helst.
Men tyvärr så var där ett stort minus.
Försäljarna!
Framför varje stånd så var där minst två stycken som skulle bjuda på smakprov. De var på en hela tiden och tog inte ett artigt Nej Tack för ett svar utan fortsatte vara på en. 
Jag avskyr sådant och därför så handlar jag inget.
Tyvärr!
Stället var jättefint men försäljarna förtog hela upplevelsen. 
Jag fick faktiskt anstränga mig för att vara artig. 

Så jag gick därifrån utan att ha smakat eller handlat något. 
Jag gick till en park och satte mig i skuggan och tog upp mitt block och förvandla min negativa upplevelse till något kreativt istället. 

Duktiga jag!

Hur rogivande som helst i några timmar.
Sedan kom där en gammal tant och började mata ankorna med bröd.
Hokus pokus så var där femtio skrikande måsar. 

Jag såg det som ett tecken på att det var dags att röra lite på mig.

Jag hittade en söt liten blomma.
Ingen aning!

Dagens blomma blir en orange ringblomma. 

Dagens djur blir de här sötnosarna som också fanns på marknaden.


Inga kommentarer: