fredag 8 januari 2016

Smågrejsfix och biobesök!

Igår hade jag en smågrejsfixardag. Jag skulle handla lite småsaker som jag behöver till min resa på tisdag. Som till exempel en nagelborste för att borsta mina vandrarkängor rena så jag inte blir stoppad i säkerhetskontrollen. Som till exempel billiga plastburkar som jag kan ta med mig och förvara mat i så jag kan laga flera portioner på en gång, och kasta dom sedan innan jag åker hem igen. Som till exempel ett nytt minneskort till min kamera, så jag kan ta tusentals bilder. Jag högg till med 32 GB när jag ändå var i farten. Ja sen var det några smågrejor till men det kanske viktigaste var en baddräkt. Jag har en baddräkt men den har jag haft ett tag så det skulle vara kul med en ny, tänkte jag. Den jag har köpte jag på Öland när jag var med på klassresa när Frida gick i sjätte klass. Den är faktiskt nästan lika fin ännu men som sagt en ny kunde ju vara kul.

Ja jätte kul om det bara hade funnits någon att få tag på. Inte en baddräkt i hela Falkirk finns att hitta. Konstigt för det är ju nu det är säsong, det är ju nu alla skottar åker på solsemester. Nåväl jag bestämde mig för att strunta i det och hoppas att det går att hitta någon på Madeira :-)
Jag skippa baddräkten och gick på bio istället. Det var inte planerat utan jag bara chansade på att där skulle starta någon film lämpligt när jag gick dit.


Det gjorde där. 
Sisters


En komedi. 
Som ni säkert vet så är jag inte komedier min absoluta favorit.
Men det finns ju undantag.
Den här tillhörde inte undantagen. 
Enligt mitt tycke var den inte speciellt rolig, mest tramsig och alltför förutsägbar. 

Men men jag kom i alla fall i lä för regnet och fick äta en påse popcorn. 

Inga kommentarer: