tisdag 12 januari 2016

Framme!

Det blir en snabb uppdatering. Klockan är sju och jag sitter på min balkong, det är i stort sett mörkt men fortfarande ljummet i luften. Jag har inte hunnit med att titta mig omkring än, bara snabbhandlat i en kvartersbutik lite enkel kvällsmat och frukost till i morgon.

Såg lovande ut redan på färden. 

Inflygningen var ganska cool.

Klippigt! 
Det är brantare klippor än vad som syns på bilden. 

Över en by!

Landat!
Madeira har en av världens kortaste landningsbana.
Hoppas ni kan se slutet på den. 
Här har vi precis stannat och är på väg att vända runt.
Ser nu kanten på asfalten?
Kanske 50 meter kvar av landningsbanan.
Jag är glad att man inte ser det när dom går inför landning :-)


Jag tog en taxi från flygplatsen. Det är bara 10 minuter dit jag ska så jag var lite bekväm. Jag gav chauffören adressen till mitt boende. Han kör iväg och kommer till Canico, hittar gatan men hittar inte hotellet/huset. Han ringer det telefonnummer som står på min bokning och pratar med någon. Han får en beskrivning och vi kör ett varv till utan att hitta. Då ringer han numret en gång till. Får till svar att släppa av mig i början på gatan så kommer någon och plockar upp mig om tio minuter. Sagt och gjort, han släpper av mig och jag väntar väl en kvart eller nåt. Sen kommer det en man i en liten bil och plockar upp mig. Han ber om ursäkt och säger på mycket dålig engelska att han inte pratar så bra engelska. Okej jag hör det, säger jag. Inte. Han kör runt kvarteret och volá där ligger det. Det visar sig vara en helt vanlig enrums lägenhet i ett typ "hyreshus" mina grannar är bofasta. Han hyr alltså ut en enrummare till turister :-) 
Innan han lämnar över nyckeln säger han. 
- Här blir städat varje vecka och när jag åker så ska jag bara lägga nyckeln på bordet och stänga dörren. Om jag behöver komma i kontakt med honom så kan jag skicka ett sms. 
Tack och hej, leverpastej. 


Så här ser gatuskylten ut.
Fin va?

Badrummet.

Sovhörnan.
Jag glömde ta ett kort på köket så det kommer kanske en annan dag när jag stökat till det lite. 

Min balkong!

Med havsutsikt. 

Min nyss ätna lyxiga kvällsmat. 
Glutenfritt knäckebröd med vitlöksphiladephiaost, pastrami, tomat och jordgubbsyoghurt. 

I morgon blir det upptäcksfärd. Det ska finnas en turistbyrå, så den tänkte jag försöka leta upp och fixa en karta och annat som kan va bra att ha. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ju mysigt ut,hoppas du får ett par fina veckor. Kram Mor.