måndag 12 augusti 2019

Framme i Storuman!

Då har jag kommit till Storuman.
Resan gick bra och jag fick sitta själv på tåget 😃

Jaha, nu är jag söder om polcirkeln igen.

Vid Arvidsjaur station, där vi stannade för fika, stod en kille och sjöng.
Riktigt bra var han.

En älg fanns det också vid stationen.

Indalsälven!

Storumans stationsbyggnad.

Efter att jag checkat in på vandrarhemmet tog jag mig en liten tur i byn. Det duggregnade så det blev ingen lång runda.

Den här fontänen hittade jag.
Först tänkte jag att det föreställde en storkmamma som matar sin storkunge. Men sen kom jag på att det finns väl inga storkar i Norrland? Så då är det nog tranor istället. 
Sedan googlade jag och då heter fontänen Tranorna 😊

Nostalgi!
På den här platsen tältade jag i fjol den 1 augusti.

Utsikt från tältplatsen idag.

Utsikt från tältet i fjol.
Då regnade det och åskade en liten stund efter jag fått upp tältet.

Idag åskar det inte men det regnar som tusan.
Skönt att sova inomhus och att sitta vid ett bord och blogga.

Då var det då dags att redovisa rätt svar i tävlingen.
Jag har fått en hel del svar. Några roliga, några bra, några nästan rätt och ett helt rätt. Innan jag berättar det rätta svaret kommer här ett axplock av förslag på vad man tror att gorillan uppmanar folk att göra.
* Vi ska vara snälla mot varandra, annars...……
* Den uppmanar oss att värna om skogarna i alla världsdelar.
* Någonting med att plocka upp din skit.
* Du försöker lura oss att tro att det är en gädda som brukar vara svaret på dina tävlingar. 
Det var två stycken som föreslog det 🙀

Kul att ni visar prov på fantasi och engagemang, det uppskattas verkligen.

Rätt svar är:
Att man uppmanar hundägare att plocka upp efter sina hundar.

Eller som Carina och Ola skrev.
* ALLA hundägare ska plocka upp sina hundars skit.

Grattis till Carina och Ola som åter igen hade rätt svar på min tävling.
Jag börjar tro att mina tävlingar är för lätta. 

Ny tävling (svårare) dyker upp när ni minst anar det.

Puss och kram

Inga kommentarer: