fredag 9 augusti 2019

Inlandsbanan till Jokkmokk!

Ja då var det dags för en förflyttning igen.
Jokkmokk here I come.

Jag kom fram strax efter åtta igår kväll och efter att ha checkat in och käkat lite så orkade jag inte fokusera på att skriva.

Jag har träffat en del människor på den här resan. Några har varit väldigt trevliga och några mycket speciella och inte av den sorten som jag funkar med. Energitjuvar. Jag har ju tyvärr ganska lätt för att reta mig på folk och det tar av min dyrbara energi.
Så jag kämpar med att: Släpp det Marie.

Nåväl, det var med en viss negativitet som jag hoppade på tåget igår.
Vem får jag sitta bredvid idag?

Så jag kliver på med lurar i öronen, säger typ hej och sätter mig på min plats. Bredvid mig sitter en kvinna och mittemot mig hennes man och en liten tax.
Dom stör inte mig på något vis och efter några timmar känner jag att nu kan jag nog chansa på att ta ut lurarna.
Den här gången hade jag tur. Supertrevliga människor, pratsamma på ett lagom vis.
Med risk för att säga fel namn.
Tack för sällskapet Stina, Per och Saga.
Ni vet vem ni är.

Bild från tåget.

Bild från tåget.

Bild från tåget.

Arvidsjaur järnvägsstation.

Jag gick fram till lokföraren och frågade om jag fick ta kort.
Självklart, sa han.



Här ligger en film.
Jag kommer inte ihåg om det fungerar, det var så länge sedan jag la upp en film.
Snälla tala om för mig om det inte går att se den.

Framme vid Piteälven.
Där fick vi kliva av ifall vi ville och gå över för egen maskin,

och tåget körde över tomt.

Piteälven!

Piteälven.

Idag blir det nog bara att strosa runt i Jokkmokk. 
Kanske spela lite 😃

Puss och kram


2 kommentarer:

Eva sa...

Filmen funkade bra. Kul att se.
Hoppas du får gott om tid för Jokkmokks museum den här gången. Eller var du där förra året?
Kram från kusin Eva

Unknown sa...

Filmen gick bra att se. Tack för alla fina bilder, man blir lite avis. Fortsatt trevlig resa. Mor