fredag 2 augusti 2019

Mora levererar Eld & Passion!

Det har varit ännu en fin dag.
Strålande sol, 25 grader varmt och ingen vind. 

Siljan ligger helt stilla och spegelblank. 

Båten speglar sig i vattnet.

Ett gammalt ånglok. 

När det är så här soligt är det svårt att kortgrafera.
Det kvittar hur man står så är det alltid något som skuggar eller blänker.

Eller hur?
"I fädernes spår för framtida segrar"
Det går knappt att se att det faktiskt är en skidåkare. 
Jag provade ta från alla möjliga håll men den här blev bäst 😮

Självklart att suggorna i Dalarna ska vara en dalahäst.

Gamla järnvägsbron!

Klockstapeln.
Nä den lutar inte. Det är fotografen 😊

Mora kyrka från baksidan.

Mora kyrka från framsidan.

Mora kyrka från insidan.
Orgelläktaren.

Predikstolen.

När jag gick ut igen såg jag den här affischen.
Konsert idag torsdag kl.19.00.
Gratis!

Efter att jag käkat lunch blev jag trött och gick hem till vandrarhemmet.
Rummet var tomt så jag la mig en stund på sängen.
Ops, jag somnade visst.
Skönt! Semester!

Syns det att jag har sandaler?
Ja inte på mig i sängen såklart.
Tänkte mer på solbrännan.
Kom att tänka på dig Ingela B hehe.

Sankt Göran och draken.

Gågatan i Mora har flera fina detaljer om man bara tittar ner.

Fina plattor och en väldigt dekorativ dagvattenavrinning. 

Eller hur?

Fin service att det står på brunnslocken vart man är.
I fall man skulle behöva krypa hem, tänker jag.
Nu gäller det ju inte mig men i alla fall.

Än blommar rosorna fint.

En lite annorlunda fontän.

På tal om vatten. 
Moras vattentorn.

Midsommarflaggstång.

Blomsterarrangemang på gågatan.

Någon kanske undrar:
Gick hon på den där gratiskonserten i kyrkan?
Svar: Ja det gjorde jag.

Jäklar vad duktiga dom var.
Inte den typen av musik jag lyssnar på i mina lurar.
Men när två proffs spelar med passion, glädje och inlevelse då kan man inte låta bli att ryckas med. 

I eftermiddag åker jag vidare till Östersund. Jag är inte framme förrän halv tio ikväll så det blir nog ingen uppdatering innan lördag kväll. Kanske. 

Kan jag då rekommendera Mora?
Japp det kan jag verkligen.

Puss och kram.



2 kommentarer:

Eva sa...

Å så hade du tur med vädret. Också. Ha en fortsatt fin färd!
Kram från kusin Eva

Ingela B sa...

Kul att bli påtänkt och omnämnd 😀
I år har jag ett tydligt streck vid ankeln...