torsdag 15 augusti 2019

Resdag och Bannerdag!

Framme i Östersund igen.

Jag ska börja med de filmsnuttarna som inte kom med häromdagen.


Uppe från utkikstornet.
Synd att det inte var klart väder.


Den här är från kyrkstigen och den där hemmasnickrade spångbron.

Jag tog en promenad innan det var dags att åka tågen igen.
Storuman är jättefint med sin sjö som ligger mitt i centrum.

Åter igen så småduggade det så vyerna kommer inte riktigt till sin rätt.

Den här lille filuren satt mitt på vägen och kollade på mig.
Jag har full zoom på kameran, därav den något suddiga bilden.

Undrar om det var de här lingonen han var sugen på.

Bron över till nästa ö.

Där är massor av små öar i sjön Storuman.

Regnet tilltog och jag började går tillbaka igen, man vill ju inte gärna sitta i sex timmar på tåget plask genomvåt.

Då kom den lille räven igen 😃


Visst är den söt.

Några bilder från tåget kommer här.

Myrar finns det gott om.

Sjöar finns det gott om.

Skakig solnedgång över skogen.

Skakig solnedgång över Frösön.

Klockan var halv tio när jag var framme i Östersund så det var bara att bädda sängen och krypa till kojs.

Efter två nätter där jag var helt själv på ett vandrarhem, kom jag nu till ett nästan fullbelagt sådant. Men det var inte det värsta för det har jag vant mig vid nu, MEN.
Jag har eget rum med en våningssäng så jag bäddar underslafen och lägger mig. Jag märker snart att det här kommer att bli en jobbig natt. Det är en vanlig skumgummimadrass på träribbor. Den är så jäkla hård så efter att ha vänt mig en miljon gånger för att det gör ont i höfterna att ligga så kliver jag upp klockan sex.
 Mitt i natten tänker jag att jag kan ju ta madrassen i andra sängen och lägga i min, men jag orkar inte greja med det mitt i natten.
Nu har jag lagt ner den andra madrassen i min säng så nu hoppas jag på en god natts sömn.

Idag har jag mest lullat runt, spelat lite Ingress och gjort en banner. 

Östersunds travbana har jag sett.
Grinden stod öppen så jag smet in och lånade toan. 

Fina cykelvägar när man kommer lite utanför stadskärnan.

Vilken fin färg på den här liljan.

En fin banner från Östersund.
Den var dock dryg att göra till fots.
22 km har jag gått, 39 874 steg och nästan 6 timmar.
- Marie du är inte klok!
- Nä jag vet.

Nu är det inte så mycket kvar av min semesterresa.
Jag har 2 nätter till i Östersund, 1 natt i Borlänge och 2 nätter i Örebro.
Sen är detta roliga slut. 
Jag ska verkligen inte klaga men jag skulle lätt kunna fortsätta så här många veckor till. 
Nåväl, det är bara att njuta av den sista veckan också.

Puss och kram

1 kommentar:

Eva sa...

Nej du är inte klok! Vi höll på i nio timmar idag igen, men jag kom bara upp i 37700. Fin banner!
Kram från kusin Eva