lördag 3 augusti 2019

Östersund!

Jag kom fram till Östersund kvart i nio igår kväll. 
Som sagt, det är svårt att ta bilder från tåget.

Tut tut, här kommer rälsbussen.

Söt va?
AC finns inte utan man kör med TD, ända till någon tant säger att det drar kallt 😊

Jag smög in på lokförarplatsen.


Skog och myr.

Jaha det här är någon sorts vattenfall där man sorterade timmer förr.
Ja jag vet, jag borde lyssna bättre.

10 minuters bensträckare i Sveg.

Nu närmar vi oss Östersund. 
Storsjön!

Det tog ungefär en kvart att gå till vandrarhemmet.
Sovsal för 8 personer, vi var sju stycken.
Det funkade bra fast att jag fick sova i överslaf. 
Gissa om jag var snabb att bädda om i morse när där blev en neder säng ledig.


Så här tom var gågatan i morse halv åtta när jag var ute och jagade frukost. 
Hittade en Coop som öppnade klockan sju.

Det är visst storsjöyran i helgen ( en jättefestival ).
Massor med folk i stan uppåt dan.

Lite mer folk ute halv fyra. 

Femtio nyanser av lila!
Eller i alla fall fem 😉

Stora scenen på stortorget.
Där blir det säkert stora artister som kör stora shower för stora publiken. 

Suggorna i Östersund är ju så klart Sjöodjuret.
Dom är så söta att ingen vill väl köra på dom.

Folket på väg ner till Badhusparken där stånd och tivoli härskar.
Jag tog en runda dit men blev inte långvarig. 

Storsjön med Frösön i sikte.
Dit tänkte jag ta mig i morgon, har fått nog av stan.

Båthamnen!

Idag har jag faktiskt spelat hela dan. 
Massor av portaler som bara kallade på mig.
Som ni ser så har det varit fortsatt fint väder.

Puss och kram!


1 kommentar:

Unknown sa...

Åh vad roligt med bilder från Östersund! Här bodde jag ett år i mitten av 90-talet,ja 1990-talet...
Hälsning från Jan Olof